کاهش ۵۰ درصدی ذخیره آب پشت سد سفیدرود

خانی پور گفت: در حال حاضر بیش از ۲۰۶ میلیون متر مکعب آب پشت سد سفیدرود ذخیره شده که این میزان آب نسبت به سال گذشته بیش از ۵۰ درصد کاهش دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، «محمد جواد خانی‌پور» شامگاه  (سه‌شنبه 23 آذر) در برنامه گفت‌وگوی خبری میزان دبی آب ورودی به سد سفیدرود و علت کاهش ذخایر آن را برشمرد و اظهار داشت: در حال حاضر میزان ذخیره مخزن سد سفیدرود 206 میلیون متر مکعب است که در مقایسه با سال گذشته با 50 درصد کاهش مواجهیم.

 

معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای گیلان با بیان اینکه این اعداد و ارقام در مورد میزان ذخیره‌سازی و کاهش آب سفیدرود نمی‌تواند زیاد نگران کننده باشد دلیل این امر را تشریح کرد و افزود: منبع اصلی ذخیره آب سد سفیدرود از محل بارش‌هایی است که در فصل زمستان در حوضه آبریز رخ می‌دهد.

 

خانی‌پور ضمن ابراز امیدواری از بارش‌های ماه‌های پیش روی فصل زمستان و رسیدن میزان ذخیره آب سد سفیدرود به حد مطلوب تصریح کرد: البته باید هماهنگی‌های لازم را در خصوص کاهش ذخیره آب سد سفیدرود انجام داد که یکی از این برنامه‌ها مشارکت کشاورزان در نظام آبیاری اراضی زراعی است.

 

وی با تاکید بر اینکه کشاورزان گیلانی در فصل زمستان باید با استفاده از بارش‌های باران نسبت به انجام شخم زمستانه اراضی شالیکاری خود اقدام کنند ابراز داشت: متولیان امر آبیاری و مدیریت ذخیره‌سازی و رهاسازی آب تمام قد در خدمت کشاورزان زحمتکش هستند تا مشکلی در این حوزه به وجود نیاید.

 

معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای گیلان علت کاهش ذخیره آب سد سفیدرود را برشمرد و خاطرنشان کرد: در کنار کاهش بارش‌ها، در سال زراعی جاری ما مشکلات زیادی در حوزه آبیاری داشتیم و تمام ذخیره آب را برای این امر استفاده کردیم بنابراین سال آبی جدید را با ذخیره آبی کمتری شروع کردیم.

کد خبر 1127084

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha