مجالس فاطمیه با رعایت شیوه نامه های بهداشتی در آران و بیدگل برگزار می شود

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان آران و بیدگل از برگزاری مجالس بزرگداشت ایام فاطمیه با رعایت پروتکل های بهداشتی در این شهرستان خبر داد.

حجت الاسلام ابوالفضل مجیدی تبار در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در آران و بیدگل با تسلیت ایام شهادت حضرت زهرا(س) گفت: برگزاری مجالس بزرگداشت شهادت بانوی بزرگ اسلام حضرت فاطمه زهرا(س) با رعایت دقیق شیوه نامه‌ها و پروتکل‌های بهداشتی از سوی هیئات مذهبی آران و بیدگل بلامانع است.

 

رئیس اداره تبلیغات اسلامی آران و بیدگل افزود: بر اساس ابلاغ ستاد کرونا، هیئات مذهبی و مساجد در راستای حفظ سلامت مردم و عزاداران مکلف به اجرای پروتکل‌های بهداشتی هستند و عزاداران هم بایستی ضمن همکاری با هیئات مذهبی، بهداشت فردی و نکات پیشگیرانه را برای جلوگیری از گسترش کرونا رعایت کنند.

 

حجت الاسلام مجیدی تبار در ادامه بیان داشت: برگزاری مراسم در مساجد، حسینیه ها و مکان های عمومی به ویژه مکان های غیرمسقف یا مسقف مرتفع با رعایت فاصله گذاری در اولویت قرار دارد.

 

رئیس اداره تبلیغات اسلامی آران و بیدگل افزود: به افرادی که واکسن کوئید ۱۹ را کامل نزده اند یا بیماری زمینه ای دارند توصیه می شود در مراسم شرکت نکنند.

 

وی افزود: برای متولیان و خدمات دهندگان در مساجد و مکان ها ی فرهنگی و اجتماعی داشتن کارت واکسن با QR  کد از سامانه هوشمند و در وضعیت قرنطینه نبودن بیماری الزامی است. همچنین نذورات و مواد غذایی و آشامیدنی در صورت توزیع بایستی به صورت بسته بندی باشد.

 

رئیس ستاد ساماندهی شئون فرهنگی در مناسبت های مذهبی با اشاره به اهمیت برگزاری مجالس فاطمیه و ایام شهادت حضرت صدیقه طاهره فاطمه زهرا سلام الله علیها افزود: سیره فاطمی و الگوپذیری از ساحت مقدسه حضرت فاطمه (س) در ولایت مداری، تربیت فرزند، همسرداری، احترام به والدین و دفاع از حریم ولایت و امامت باید در اولویت مجالس هیئت‌های مذهبی باشد.

 

حجت الاسلام مجیدی تبار ادامه داد: هیئت‌های مذهبی باید از تمامی ظرفیت‌های موجود برای برگزاری باشکوه مجالس فاطمی بهره ببرند و همچنین ضمن فضاسازی و سیاه پوش کردن معابر از ظرفیت فضای مجازی برای ایجاد فضایی معنوی در سطح شهر استفاده کنند./

کد خبر 1127204

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha