شرط رسیدن به اهداف اجلاسیه آستان های مقدس عمل به منشور ولایت است

تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) گفت: برگزاری این اجلاسیه ها باید مقدمه ای برای رسیدن به رهنمودهای راهگشای فرهنگی و اجتماعی رهبر معظم انقلاب در حوزه هم افزایی بیشتر آستان های مقدس کشور باشد.

به گزارش خبرنگار گروه قرآن و معارف خبرگزاری شبستان، آیت الله محمدی ری شهری در پنجمین اجلاسیه آستان های مقدس و بقاع متبرکه ایران اسلامی که در هتل کرامت ری در حال برگزاری است، گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی دیدگاه وسیع و دقیقی در بسیاری از امور دارند و توجه به بیانات ایشان در استفاده برای هم افزایی فعالیت های آستان مقدس نه تنها مستحب بلکه واجب است.

 

تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) ضمن طرح پیشنهاد دیدار اعضای اجلاسیه پنجم با رهبر معظم انقلاب خاطرنشان کرد: پیشنهاد می کنم دیداری با رهبر معظم انقلاب اسلامی داشته باشیم و در این دیدار از نقطه نظرات و منویات رهبر معظم انقلاب برای بهبود و ارتقای عملکرد اعتاب مقدسه بهره مند شویم.

 

آیت الله محمدی ری شهری تاکید کرد: باید از منشور رهنمودهای رهبر معظم انقلاب در زمینه هم افزایی فرهنگی و اعتاب مقدسه مطلع شویم. منویات رهبری مقدمه رسیدن به منشور ولایت است.

 

وی با تاکید بر تدوین برنامه ای برای دیدار با رهبر معظم انقلاب گفت: باید اعضای اجلاسیه آستان های مقدس و بقاع متبرکه ایران اسلامی برای تدوین منشور ولایت برنامه ریزی داشته باشند.

 

حجت الاسلام ری شهری تاکید کرد: مردم به همه مساجد به ویژه مسجد جمکران علاقه دارند؛ همچنین مردم به اهل بیت (ع) نیز علاقه دارند و باید این علاقه مندی را هدایت کنیم.

 

تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) گفت: برگزاری این اجلاسیه ها باید مقدمه ای برای رسیدن به رهنمودهای راهگشای فرهنگی و اجتماعی رهبر معظم انقلاب در حوزه هم افزایی بیشتر آستان های مقدس کشور باشد.

وی با بیان اینکه بدون در نظر گرفتن نظرات رهبر معظم انقلاب اجلاسیه های آستان های مقدس و بقاع متبرک به اهداف اصلی خود نخواهد رسید، عنوان کرد: ایشان نقطه نظرهای وسیع و دقیقی در این حوزه ها دارند که باید چراغ راه همه ما شود.

ری شهرری اضافه کرد: استفاده از نظرات رهبر معظم انقلاب علاوه بر افزایش هم افزایی آستان های مقدس کشور موجب هماهنگی بیشتر و توسعه همکاری ها نیز می شود.

 

 

بهینه سازی و توسعه سرمایه گذاری موقوفات با انعقاد تفاهم نامه 

 

بنابراین گزارش، حجت الاسلام والمسلمین عادل در ادامه برگزاری پنجمین اجلاسیه آستان های مقدس و بقاع متبرکه ایران اسلامی، رئوس کلی محورهای همکاری در زمینه بهینه سازی و توسعه سرمایه گذاری موقوفات و مستغلات را تبیین کرد.

 

نماینده سازمان اوقاف و امور خیریه افزود: یکی از کارگروه هایی که در دبیرخانه اجلاسیه شکل گرفته، کارگروه مالی و موقوفات است که مربوط به مسایل اقتصادی آستان های مقدس است.

 

وی با اشاره به تهیه پیش نویس تفاهم نامه ای در خصوص بهینه سازی و توسعه سرمایه گذاری موقوفات و مستغلات گفت: امیدواریم با توافق نمایندگان بقاع متبرکه در این تفاهم نامه بین اعتاب به امضا برسد.

 

حجت الاسلام والمسلمین عادل با اشاره به اهداف تدوین این تفاهم نامه همکاری گفت: با توجه به منابع در اختیار اعتاب تجربیات نهادهای اقتصادی اعتاب مقدسه و انتقال این تجربیات امکان سنجی پروژه های جدید اقتصادی به اعتاب و تقویت شرایط امکان جذب منابع پایدار از جمله اهداف این تفاهم نامه همکاری است.

 

وی خاطرنشان کرد: برگزاری نمایشگاه، امکان سنجی ارایه طرح های مشترک امکان طراحی یک نشان واحد یا برند برای محصولات اعتاب، مطالعه ایجاد یک بازار فروش داخلی و تبادل تجربیات و فعالیت در پروژه های دانش بنیان از دیگر محورهای پیش نویس این تفاهم نامه است.

 

 

ضرورت تدوین سند ملی زیارت

 

بنابر گزارش خبرنگار گروه قرآن و معارف خبرگزاری شبستان، حجت الاسلام والمسلمین نیکخو، نماینده آستان مقدس حضرت موسی کاظم (شاهچراغ) نیز در پنجمین اجلاسیه آستان های مقدس و بقاع متبرکه ایران اسلامی، گفت: باید با هم افزایی با سایر نهادها و بهره گیری از ظرفیت های آنها برای تدوین سند ملی زیارت اقدام کنیم.

 

وی افزود: برای تدوین سند ملی زیارت باید مراکز پژوهشی آستان های مقدس به صورت کامل و جامع آماده شوند و چشم انداز روشنی در ایران ایجاد کنند.

 

حجت الاسلام والمسلمین نیکخو با اشاره به محورهای هشت گانه سند ملی زیارت گفت: تدوین راهبردهای توسعه حج، تدوین سیاست های کارآمد آستان مقدس در جهان اسلام با هدف نشر معارف اسلامی، بررسی و تدوین اصول دیپلماسی در راستای تعریف کارکردهای اصلی نهادهای زیارت محور و نسبت آنها با سبک زندگی اسلامی و اقتصاد مقاومتی و محرومیت زدایی از جمله محورهای اصلی این سند ملی هستند.

 

وی افزود: تدوین معیارهای پیوست اجتماعی، سیاسی، فرهنگی زیارت برای دستگاه های دولتی، تدوین معیارهای کمی و کیفی در سند بودجه سالانه کشور، چگونگی ارزیابی عملکرد دستگاه های مختلف کشور، بررسی راهبردهای ثروت پاک، توسعه کارآفرینی و نوآوری و ارتقای نظام زائر و سوغات زائر، طراحی و تدوین سامانه معرفی جامع و شناسایی آستان های مقدس برای مخاطبان مسلمان در جهان اسلام با هدف افزایش زائران خارجی از دیگر محورهای سند ملی زیارت است.

 

کد خبر 1127232

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha