مبتلایان به اتیسم به خدمات تخصصی مستمر کاردرمانی و گفتار درمانی نیاز دارند

رئیس آموزش و پرورش استثنایی کردستان گفت: مبتلایان به اتیسم به خدمات تخصصی مستمر اعم از روانشناسی، کاردرمانی و گفتار درمانی نیاز دارند.

به گزارش خبرگزاری شبستان در کردستان، خلیل رنجبر رییس اداره آموزش وپرورش استثنایی استان کردستان در بازدید جمعی از مسئولان از نخستین مدرسه اتیسم استان کردستان اظهار کرد: اتیسم یک اختلال عصبی است که تاثیر به سزایی در عملکرد مغز دارد، مبتلایان به اتیسم به خدمات تخصصی مستمر اعم از روانشناسی، کاردرمانی و گفتار درمانی نیاز دارند.

 

رنجبر خاطر نشان کرد: هر چقدر زودتر بتوان این اختلال را در کودک  که از سنین زیر 3 سال  آغاز می‌شود تشخیص داد می‌توان از برنامه‌های درمانی مؤثرتر و مداخله بهنگام برای کمک به آنان بهره برد بعلاوه هر چقدر برنامه درمانی منظم‌تر و دارای ساختار دقیق‌تری باشد می‌توان نتیجه بهتری را به دست آورد.

 

رییس آموزش وپرورش استثنایی استان با بیان اینکه اتیسم درمان قطعی ندارد و بخش اعظم درمان در اجتماع و در رفع ضعف مهارت‌های اجتماعی است، افزود: کودکان اتیسمی به مداخلات کمکی و آموزش‌های زود هنگام نیاز دارند و اطلاعات علمی نشان می‌ دهد اگر اختلال اتیسم زود تشخیص داده واز دو سالگی آموزش‌های لازم آغاز شود قابل بهبود است.

 

رشید قربانی مدیر کل آموزش و پرورش استان کردستان نیز در این بازدید گفت: اتیسم در تمام دنیا اهمیت خود را روز به روز بیشتر به دست می آورد چرا که آمار ابتلا به آن به سرعت رو به افزایش است.

 

وی افزود: اتیسم هنوز سبب شناسی دقیقی ندارد و در کشورهای پیشرفته نیز علت و درمان دارویی قطعی آن کشف نشده است و این اختلال در کودکی و زیر سه سال اتفاق می‌افتد و مادام العمر همراه فرد است به همین دلیل ماجرا پیچیده‌تر می‌شود.اگر در سنین پایین به فکر این اختلال نباشیم، در سنین بالاتر هزینه‌های زیادی به دولت و جامعه تحمیل می‌شود.

 

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان عنوان کرد: شواهد نشان می‌دهد که اختلال اتیسم هر روز جدی‌تر از گذشته خود را بر جوامع مختلف تحمیل می‌کند، لذا تلاش نسبت به اطلاع رسانی درباره این اختلال و مشکلات و مسائل مربوط به آن باید افزایش یابد.

کد خبر 1127304

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha