زباله سوز ساری ۱۴۰۱ به بهره برداری می رسد/تدوین نظام نامه پاکسازی زباله در مازندران

رازجویان به تدوین نظام نامه ای برای پاکسازی زباله اشاره کرد و گفت: تلاش داریم ظرف دو ماه آینده وضعیت زباله در استان مازندران ساماندهی شود.

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری، «مهدی رازجویان» امروز(۲۴آذر) در نشست خبری با بیان اینکه بعد از دستور استاندار مازندران مبنی بر پاکسازی معابر و راه‌های استان از زباله، نهضت همگانی برای تحقق استانی پاک و عاری از زباله از گلوگاه تا رامسرشتاب گرفت، اظهار کرد: اجرای این طرح ضمن پاکسازی معابر، زمینه را برای اقبال گردشگران به استان و شکوفایی اقتصاد گردشگری فراهم می آورد.

 

 

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار مازندران  به میزان جمعیت شناور استان اشاره و بیان کرد: باید از صنعت گردشگری برای رونق استان استفاده کنیم .

 

 

وی با تاکید برانیکه داشتن محیط عاری از زباله شرط جذب گردشگر به شمار می‌رود، افزود: مازندران در حال ارائه خدمات ملی با اعتبارات استانی است.

 

 

رازجویان با بیان اینکه دراستان با تنوع گردشگری روبرو هستیم اما متاسفانه از رودخانه ها، دریا، جلگه ها و ... برای گردشگری بهره درستی نمی بریم، گفت: اگر بتوانیم زمان اتراق گردشگر یا توقف مسافر در استان را بیشتر کنیم می توانیم اقتصادگردشگری استان را درست کنیم.


 

وی با تاکید دوباره اینکه از ملزومات توقف بیشتر مسافر در استان داشتن اماکن گردشگری عاری از زباله است،‌ افزود: مکان ها باید عاری از زباله شوند پاکسازی شهرها معابر و روستاها خواست ویژه استاندار مازندران است و باید فرهنگسازی و اطلاع رسانی شود تا این مهم محقق شود.

 


رازجویان خاطرنشان شد: تمام شهرداران، دهیاران و بخشداران پای کار هستند و نهضت پاکسازی زباله در یک حرکت انقلابی درحال اجراست.

 


وی با بیان اینکه بسیاری از کشورها مانند ایران اسلامی به ویژه مازندران از مواهب الهی در حوزه گردشگری برخوردار نیستند اما به درستی در حوزه اقتصادگردشگری ورود پیدا کردند، گفت: گردشگری مذهبی، دهکده سلامت، اکو توریسم و ... نیازمند برخورداری از محیط پاک و عاری از زباله است.

 

 

رازجویان با بیان اینکه باید اعتبارات استان را براساس جمعیتی که ثابت نیستند ببینیم، ادامه داد: همچنین زیرساخت های استان باید براساس جمعیت شناور و گردشگرانی که در طول ایام سال در استان حضور پیدا می کنند ایجاد شود.

 


وی با بیان اینکه مدیریت زباله مهم است و همگان باید خودرا ملزم به رعایت آن بدانیم، اضافه کرد: باید مسافران خود را ملزم به رعایت بهداشت و پرهیز از ریختن زباله در اماکن گردشگری بدانند. فرهنگ سازی در این حوزه ضروری است؛ البته فرهنگ سازی باید از خودمان شروع شود تا به جامعه تعمیم داده شود.

 

 

رازجویان به تدوین نظام نامه ای برای پاکسازی زباله اشاره کرد و گفت: برای جمع آوری زباله باید اقدام هماهنگ و جامع داشته باشیم. اصحاب رسانه و خبر باید کمک کنند حساسیت ها را بالا ببرند تا انباشت زباله را در اماکن عمومی شاهد نباشیم.

 

 

وی با اشاره به اهمیت تفکیک زباله از مبدا، افزود: در شهرداری ها باید تدابیری اتخاذ شود تا زباله گردها با ارائه آموزش علاوه بر کسب درآمد برای خودشان کمک کار شهرداری در مدیریت پسماند باشند.

 

 

رازجویان با بیان اینکه ۲۸مرکز دفن زباله با قدمت ۴۰تا۵۰سال در استان داریم، گفت: شهرداران نباید دربحث زباله تخلف داشته باشند و سازه هایی   مجاز ایجاد و در اثر رانش ناشی از انباشت زباله دچار چالش شوند.

 

 

وی جمع آوری پسماند و زباله در مناطق ساحلی و جنگلی را ضروری دانست و گفت: تلاش داریم ظرف دو ماه آینده وضعیت زباله در استان ساماندهی شود.

 

 

رازجویان با بیان اینکه تولید برق و طرح شیرابه در  زباله سوز نوشهر  در دست اقدام است، بیان کرد: خط پردازش در قریب به اتفاق شهرها نصب شده است. همچنین کمپوست زباله شهرستان نور دهه فجر به بهره برداری می رسد.

 


وی با بیان اینکه برای زباله سوز ساری ۶۰میلیارد تومان اعتبار دیده شد که در روزهای آتی ۱۵میلیارد تومان به حساب شهرداری ساری تزریق خواهد شد، گفت: زباله سوز ساری ۱۴۰۱ به بهره برداری خواهد رسید.

 

 

کد خبر 1127350

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha