آمار واکسیناسیون علیه کرونا در جنوب کرمان به ۸۶ درصد رسید 

اصغر مکارم گفت: در حال حاضر آمار واکسیناسیون کرونا در منطقه ۸۶ درصد است که افزایش این آمار آسان نیست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، ظهر امروز ۲۴ آذر ماه نشست شورای مدیران دانشگاه علوم پزشکی جیرفت در سالن اجتماعات ابن سینا برگزار شد.

«اصغر مکارم» در این نشست با اشاره به آخرین وضعیت واکسیناسیون در جنوب کرمان، گفت: در حال حاضر آمار واکسیناسیون کرونا در منطقه 86 درصد است که افزایش این آمار آسان نیست.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت افزود: بخش عمده به دلیل مقاومت افرادی است که در برابر دریافت واکسن مقاومت می کنند و بخشی از این آمار نیز مربوط به نوبت دوم واکسیناسیون است که هنوز به آمار مطلوب نرسیده ایم البته این امر نباید موجب شود تا ما در این زمینه بی انگیزه شویم.

وی تاکید کرد: هر چه قدر آمار واکسیناسیون پایین باشد، ضرر آن اول به حوزه سلامت وارد می شود و از نظر اقتصادی نیز به صلاح است تا میزان واکسیناسیون بالا برود چرا که اگر ایمنی جامعه بالا باشد موارد ابتلا خفیف خواهد بود و در این صورت نیازی به بستری، دارو و درمان ندارد و این کم کردن، هزینه ها است.

مکارم ضمن تاکید بر دریافت، دوز سوم واکسن از سوی کادر بهداشت و درمان با توجه به اهمیت نیروی انسانی در حوزه سلامت، تصریح کرد: با توجه به اهمیت موضوع باید تدابیری اندیشیده شود تا افرادی که واکسن نزده اند و با این اقدام خطرناک سلامتی دیگران را نیز به خطر می‌اندازند، برخورد شود در این راستا نهادهای دولتی برای ارائه خدمات به این افراد محدودیت هایی را در نظر بگیرند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت خاطرنشان کرد: بر اساس اعلام اداره سلامت مادران وزارت بهداشت، دانشگاه علوم پزشکی جیرفت رتبه اول کشور در زمینه واکسیناسیون زنان باردار را به خود اختصاص داده است.

وی ابراز کرد: از ابتدای برنامه واکسیناسیون در هفت شهرستان جنوب کرمان تاکنون بیش از 94 درصد مادران باردار در مقابله ویروس کووید 19 واکسینه شده اند.

مکارم با اشاره به برگزاری رویداد هفت گنج در جیرفت، اظهاد کرد: دانشگاه های نسل سوم و چهارم به سمت تولید محصول و کارهای دانش بنیان حرکت می کنند، دانشگاه موفق باید شرایطی ایجاد کند تا اقدامات آن نتیجه ای در جامعه داشته باشد، دنیا در این مسیر در حرکت است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت ادامه داد: به عنوان یک دانشگاه برای عملی کردن، رسالت خود باید در این راستا حرکت کنیم و دیگر صرف کار درمان و آموزش و حتی پروژهش توصیفی معیاری برای سنجش دانشگاه ها نیست.

وی در خاتمه عنوان کرد: منطقه جنوب کرمان به این اقدامات نیاز جدی دارد و با توجه به اهمیت موضوع قرار است، دبیرخانه دائمی برای فعالیت های فن آورانه ایجاد شود و اتاق بازرگانی نقش کلیدی در آن ایفا کند، معاونت علمی سپاه ثارالله استان نیز برای همکاری اعلام آمادگی کرد که آغاز خوبی در این مسیر است.

کد خبر 1127351

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha