قضات دادگستری فارس از موفق ترین قضات کشور از نظر علمی هستند

حجت الاسلام موسوی گفت: قضات دادگستری فارس از موفق ترین و سرآمدترین قضات کشور از نظر علمی هستند و در کنار فعالیت شبانه روزی برای رسیدگی به پرونده های قضایی برای فعالیت های علمی و پژوهشی نیز اهمیت ویژه قائل هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «حجت الاسلام سید کاظم موسوی»، امروز (چهارشنبه 24 آذر) در مراسم رونمایی از سه جلد کتاب نشست های قضایی و تجلیل از  پژوهشگران برتر مجموعه قضایی فارس گفت: قضات و کارکنان  پژوهشگر استان فارس برای رشد و تعالی قوه قضائیه باید از ظرفیت های علمی خود استفاده موثر داشته باشند.

رئیس کل دادگستری استان فارس با بزرگداشت ایام دهه فاطمیه افزود: تفاهم نامه های جدا گانه ای میان دادگستری فارس و مدیریت حوزه های علمیه استان، دانشگاه شیراز و سایر مراکز علمی و پژوهشی با هدف بهره گیری از ظرفیت علمی نخبگان، روحانیت و علمای حوزه های علمیه و اساتید دانشگاه منعقد شده است.

وی اضافه کرد: قضات دادگستری فارس از موفق ترین و سرآمدترین قضات کشور از نظر علمی هستند و در کنار فعالیت شبانه روزی برای رسیدگی به پرونده های قضایی برای فعالیت های علمی و پژوهشی نیز اهمیت ویژه قائل هستند.

حجت الاسلام موسوی با اشاره به برخی از مقالات و پژوهش های علمی قضات و کارکنان دستگاه های وابسته به قوه قضائیه در استان فارس عنوان کرد: در یک سال گذشته 59 مورد پژوهش به دبیرخانه معاونت منابع انسانی دادگستری استان فارس ارسال شده که هفت اثر برتر برگزیده شده اند و از این میان چهار تن از قضات فارس، 2 تن از سازمان پزشکی قانونی و سازمان بازرسی استان و همچنین یک تن از کارمندان به لحاظ علمی و پژوهشی حائز رتبه برتر شده اند.

وی ادامه داد: آرای قضایی صادره توسط قضات استان در نشست های  نقد و تحلیل آرا و با حضور اساتید دانشگاه ها و نخبگان علم حقوق به بوته نقد و تحلیل گذاشته می شود و در حوزه پژوهش باید شاهد تدوین و تهیه مقالات و کتب بیشتری توسط قضات پژوهشگر استان فارس باشیم.

خاطر نشان می شود در این مراسم که با حضور اعضای شورای قضایی استان برگزار شد از ارسلان اشرافی، معاون منابع انسانی و امور فرهنگی دادگستری فارس، رضا رحیمیان، مستشار دادگاه کیفری یک استان فارس، مجید زحمت کش، رئیس شعبه دوم دادگاه عمومی حقوقی آباده، مجتبی بانشی، دادیار دادسرای عمومی و انقلاب شیراز، محمد زارع نژاد، مسئول پژوهش اداره کل پزشکی قانونی استان، صادق مرادی، بازرس گروه سیاسی قضایی اداره کل بازرسی فارس و اعظم شفیعی، کارمند دادگستری شهرستان آباده به عنوان پژوهشگران برتر مجموعه قضایی استان فارس تجلیل شد و جلدهای ششم، هفتم و هشتم کتاب های نشست ‌های قضایی دادگستری کل استان فارس مورد رونمایی قرار گرفت.

کد خبر 1127429

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha