کتاب رجال تفسیری در قم رونمایی شد

کتاب رجال تفسیری با اشراف آیت الله جوادی آملی و با حضور مسئولان حوزوی در موسسه بین المللی علوم وحیانی اسرا رونمایی شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از قم، کتاب رجال تفسیری با اشراف آیت الله جوادی آملی با حضور مسئولان حوزوی امروز( پنجشنبه۲۵آذر) در موسسه بین المللی علوم وحیانی اسرا رونمایی شد.

 

حجت الاسلام علی نژاد مولف این اثر با بیان اینکه در این کتاب راویان احادیث در ۵ محور بررسی شده افزود: مهمترین آن‌ها معرفی زندگی، شاگردان ، اساتید، طبقه و عصر زندگانی و روایات قابل استناد و بررسی شواهد و قراین است.

 

وی ادامه داد: جلسات متعددی با آیت‌الله جوادی آملی برگزار شده که توصیه‌های متعددی در این موضوعات داشتند و در معرفی راویان این کتب از نظرات رجال اهل شیعه و اهل سنت استفاده شده است.

 

رئیس بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسرا تصریح کرد: ۱۰ سالی می‌شود که حلقه تحقیق این اثر شکل گرفته و نتیجه آن چاپ ۷ جلد از این مجموعه کتاب است.

 

حجت الاسلام والملسمین جوادی آملی با اشاره به اینکه تحقیقات و پژوهش‌ها همچنان ادامه دارد گفت: پیش‌بینی می‌شود این مجموعه کتاب تا ۲۰ جلد ادامه داشته باشد.

 

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم نیزدر این مراسم گفت: جای خالی این تالیفات در حوزه احادیث احساس می‌شد که کتاب رجال تفسیری می‌تواند نمونه کاملی از اهتمام علمای ما در حوزه حفظ و تفسیر احادیث باشد.

 

آیت الله حسینی بوشهری افزود: پژوهش مختص یک روز و هفته نیست و حوزویان و پژوهشگران باید در بحث ثبت و ضبط احادیث بیش از پیش بدرخشند.

کد خبر 1127802

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha