وحدت حوزه و دانشگاه یکی از گفتمان های اصلی نظام اسلامی است

حجت الاسلام کاظم صادقی گفت: وحدت حوزه و دانشگاه ظرفیت بی بدیل و یکی از گفتمان های اصلی نظام اسلامی است که در گام دوم انقلاب و برای رسیدن به تمدن نوین اسلامی و تحقق دولت اسلامی، باید برای شکوفایی استعدادهای جوانان گام بر دارند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، ظهر امروز ۲۶ آذر ماه حجت الاسلام «کاظم صادقی» در خطبه های نماز زهکلوت،  ضمن توصیه به رعایت تقوی الهی، گفت: یکی از مهمترین موضوعاتی حائز اهمین در جامعه جایگاه و بنیان خانواده است که دشمن سعی در از بین بردن آن دارد.

امام جمعه زهکلوت با تاکید بر این که ما باید برای اعتلای جایگاه و کانون خانواده اقدامات صحیح و سنجیده ای  را برداریم، بیان کرد: باید نسبت به اهمیت کانون خانواده از نگاه قرآن کریم و روایات اهل بیت (ع) آگاه بود و به تک تک جملات ائمه اطهار (ع) در مورد خانواده توجه داشته باشیم.

وی با اشاره به این که باید به این نکته که خانه و خانواده محل تسکین و آرامش است، توجه کرد، یادآور شد: اولین کارکرد خانه تامین آرامش و تسکین جان اعضای خانواده است که وابسته به امنیت همه جانبه برای اعضا است.

حجت الاسلام صادقی ابراز کرد: علاوه بر این نیز باید توجه داشت که خانه و خانواده محل ذکر و تلاوت آیات الهی است.

خطیب جمعه جازموریان با اشاره به دیدار خانواده شهدای مدافع سلامت و پرستاران با مقام معظم رهبری (مدظله العالی)، اظهار کرد: سخنان جامع و کامل رهبر معظم انقلاب اسلامی راجع به عظمت رسالت حضرت زینب کبری (س)، بیانگر تجلی و عظمت مقام زن در جامعه و تمدن نوین اسلامی است.

وی به مطالبات مهم جامعه پرستاری و تقویت آن پرداخت و تصریح کرد: یکی از مطالبات به حق پرستاران اجرای قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری است که دولت و مسئولین وزارت بهداشت این خواسته به حق را اجرا کنند.


حجت الاسلام صادقی خاطرنشان کرد: این ایام مصادف با  ورود و تبعید مقام معظم رهبری به ایرانشهر و اقامه نماز جمعه در این شهر است که نکته اصلی این نماز جمعه که توسط مقام معظم رهبری اقامه شد، رد نظریه تحجر گرایی  و جدایی دین از سیاست است.

امام جمعه جازموریان با اشاره به ۲۷ آذر ماه سالروز شهادت شهید مفتح و آغاز هفته وحدت حوزه و دانشگاه، عنوان کرد: وحدت حوزه و دانشگاه ظرفیت بی بدیل و یکی از گفتمان های اصلی  نظام اسلامی است که در گام دوم انقلاب و برای رسیدن به تمدن نوین اسلامی و تحقق دولت اسلامی، باید برای شکوفایی استعدادهای جوانان گام بر دارند.

وی به مهمترین اقداماتی که حوزه و دانشگاه باید انجام دهد، اشاره کرد و گفت: با تشکیل کرسی های آزاد اندیشی مشترک به معنای حقیقی کلمه برای حل مشکلات مردم بردارند و برای به رسمیت شناختن واقعی سهم و نقش هر یک در تحقق بیانیه گام دوم انقلاب و ماموریت های هفت گانه اقدام کنند.

حجت الاسلام صادقی ادامه داد: باید تلاش مشترک بر تقسیم کار برای تولید علم به ویژه علومی اسلامی انجام شود.

خطیب جمعه زهکلوت ابراز کرد: یکی از مهمترین کارهایی که دولت سیزدهم در حال انجام آن است بحث مذاکرات هسته ای برای لغو تحریم ها بین ایران و گروه ۴ به علاوه یک است.

وی اضافه کرد: از زمان آغاز مذاکرات تاکنون اخبار خوبی مخابره نمی شود و طرف های مقابل به دنبال مقصر سازی هستند تا همه کوتاهی های خود را به گردن ایران بیندازند.

حجت الاسلام صادقی در خاتمه تاکید کرد: واقعیت ها نشان می دهد خواسته های ایران واقعیت های عینی است که اگر طرف های مقابل بخواهند به تعهدات خود عمل کنند .باید به صورت جدی مورد بررسی قرار دهند.

کد خبر 1127815

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha