سنگربانی و حفاظت از مردم در سایه نیروهای مسلح قرآنی ولایت مدار است

حجت الاسلام یاری گفت: سنگربانی و حفاظت از مردم، پیشبرد مکتب و امنیت کشور در سایه نیروهای مسلح قرآنی و ولایت مدار است.

حجت الاسلام عباسعلی یاری در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان در مورد نقش و جایگاه قرآن در افزایش توان دفاعی نیروهای مسلح گفت: نیروهای مسلح در تمامی نظام های سیاسی عالم از ضرورت و هویت خاصی برخودار هستند اما مهمترین تفاوت نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران با سایر نیروهای مسلح در نقش و جایگاه قرآن در میان کارکنان و خانواده های نیروهای مسلح است.

 


 رییس مرکز فرهنگی خانواده کارکنان فرماندهی کل انتظامی جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه امروز یکی از آرمان های شهداء و امام شهداء بویژه رهبر انقلاب داشتن پلیس در تراز انقلاب اسلامی است افزود: برای رسیدن به این آرمان با برنامه ریزی های انجام شده قرآن و رسالت پیامبر گرامی اسلام (ص) سرلوحه فرماندهی  انتظامی قرار گرفته و برنامه های دین محور و قرآن محور که نتیجه آن پلیس در تراز انقلاب اسلامی مد نظر قرار دارد.

 

حجت الاسلام یاری با اشاره به نامه حضرت علی (ع) به مالک اشتر اظهار کرد: سنگربانی و حفاظت از مردم، پیشبرد مکتب و امنیت کشور در سایه نیروهای مسلح ولایت مدار و قرآنی است و نمونه هایی در نظام جمهوری اسلامی در بین نیروهای مسلح پرورش یافته اند که امروز نماد عظمت و اقتدار نظام اسلامی هستند که از جمله آنها شهید سرافراز شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی و شهید سپهبد صیاد شیرازی است.

 

وی در مورد تاثیر قرآن در سبک زندگی اسلامی تصریح کرد: سبک زندگی هر فردی برمبنای هدف آن فرد از زندگی مشحص می شود امروز یکی از بحران های پیش روی جامعه بحران هویت و سرگردانی انسان ها است، بنابراین برای درمان این سرگردانی و هویت بخشی به زندگی آنها تنها راه قرار گرفتن در مدار و محور قرآن است.

 

وی با بیان اینکه قرار دادن سبک زندگی خود برمبنای قرآن و معارف قرآنی در مواجه با بحران ها و سرگردانی ها از سفارشات نبی گرامی اسلام (ص) است گفت: حضرت محمد (ص) در همین رابطه میفرمایند: «هنگامی که فتنه ها همچون پاره های شب تاریک شما را در خود می پیچد بر شماست که به قرآن تمسک جویید».

 

حجت الاسلام یاری ادامه داد: راه حل و سبک و سیاق زندگی در قرآن بیان شده و هرگز در نشان دادن راه اشتباه نمی کند و هر فردی برای رسیدن  به حیات طیبه  فقط باید به قرآن تمسک کند و قرآن به تمام ابعاد زندگی انسان توجه دارد.

وی در مورد تاثیر قرآن در افزایش ولایتمداری گفت: بارزترین مثال وجود نازنین مالک اشتر  در سپاه  امیرمومنان ( ع) و حبیب بن مظاهر در سپاه امام حسین (ع) و شهدای دفاع مقدس همچون باکرهای، همت ها در سپاه امام (ره) و شهید حاج قاسم و شهیپ صیاد در سپاه رهبر انقلاب است که همگی ثابت کردند که هر چه به ولایت نزدیک شوند به همان اندازه در مدار ولایت قرار گرفته و در ان ذوب میشوند و این نزدیکی در سایه انس با قرآن است.


 رییس مرکز فرهنگی خانواده کارکنان فرماندهی کل انتظامی جمهوری اسلامی ایران تصریح کرد: هر چقدر کارکنان نیروهای مسلح  و خانواده ها با قرآن مأنوس شوند در بحران و فتنه ها دچار لغزش نمی شوند و عمارگونه از انقلاب و حریم خود و جامعه دفاع می کنند و تاب آوری و صبر انها در سختی ها افزایش می یابد.

کد خبر 1127818

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha