استفاده از ظرفیت‌های ملی برای فناوری‌های مورد نیاز بخش دفاع ضروری است

رئیس اداره تحقیقات و توسعه صنعتی و سلامت ستاد کل نیروهای مسلح از نمایشگاه تقاضای ساخت و تولید ایرانی( تستا) و همچنین غرفه وزارت دفاع بازدید کرد و گفت: استفاده از ظرفیت‌های ملی برای فناوری‌های مورد نیاز بخش دفاع ضروری است.

به گزارش خبرگزاری شبستان، سرتیپ دوم پاسدار محمد عزیزی دلشاد، رئیس اداره تحقیقات و توسعه صنعتی و سلامت ستاد کل نیروهای مسلح در حاشیه این بازدید در رابطه با اهمیت برگزاری نمایشگاه و ارتباط بین صنعت دولتی و بخش خصوصی، گفت: فناوری های مورد نیاز بخش دفاع، لزوما در خود بخش دفاعی توسعه پیدا نمی‌کند و حتما باید با ظرفیت های ملی و همچنین ظرفیت های گسترده علمی دانشی نخبگان ما در تماس باشد و این مجموعه می‌تواند نیازهای بخش دفاع را تامین بکند.

وی ادامه داد: ما برای تامین فناوری های مورد نیاز سامانه ها، باید به کل کشور مراجعه کنیم. بحمدلله امروز ظرفیت کشور بخصوص در شرکت های دانش بنیان و دانشگاه ها، ظرفیت بسیار خوبی ست و این پیوند باید به خوبی برقرار شود و نیازها و توانمندی ها یکدیگر را پیدا کنند.

رئیس اداره تحقیقات و توسعه صنعتی و سلامت ستاد کل نیروهای مسلح با اشاره به اهمیت برگزاری نمایشگاه برای ارتباط با تولید کنندگان خصوصی گفت: نقش این نمایشگاه در واقع این است که نیازها و توانمندی ها را به یکدیگر متصل کند. نمایشگاه ساخت و تولید ایرانی چندمین سال است که به صورت پیاپی برگزار می‌شود که در زمان خود موضوع بسیار مبتکرانه ای بود و در حال حاضر هم برای برقراری این ارتباط بسیار موثر است.

وی در ادامه در خصوص اقدامات وزارت دفاع برای برقراری این ارتباط دو سویه، گفت: وزارت دفاع در این حوزه ابتکارات مختلفی به خرج داده است از جمله خود برپایی نمایشگاه معکوس، نمایشگاه نیاز و معرفی نیاز که در زمان خود یعنی در سال ۹۷ خیلی کار مبتکرانه و خلاقانه ای بود و اینکه تمام نیازهایش را به شبکه توانمند کشور که از آن به عنوان شبکه بزرگ توانا یاد می‌شود، عرضه کرد و هر کسی از هر جایی که می‌توانست این نیازها را برطرف کند، آمد و پیشنهادهای خود را ارائه کرد.

سردار عزیزی دلشاد تصریح کرد: وزارت دفاع هم ظرفیت های کشور را به رسمیت می شناسد و به کار می‌گیرد و هم اینکه نیازهای خود را به شکل بهینه برطرف می‌کند. این که وزارت دفاع و صنعت دفاعی ما بخواهد همه فناوری های مورد نیازش را خودش سرمایه گذاری کند و توسعه بدهد، تقریبا غیرممکن است و در هیچ جای دنیا مرسوم و معقول نیست.

وی افزود: در این نمایشگاه و مجموعه های مبتکرانه ای که شکل گرفته، همانطور که می‌بینید، صندوق حمایت از توسعه فناوری و نوآوری، حمایت‌های خوبی انجام می‌دهد. سمتا، ده الی دوازده نوع سرویس در موضوعات مختلف از قبیل بیمه و معافیت مالیاتی به شرکت های همکار ارائه می‌کند. 

رئیس اداره تحقیقات و توسعه صنعتی و سلامت ستاد کل نیروهای مسلح گفت: بحمدلله این نمایشگاه نسبت به سال ۹۷ که سال آغازش بوده، رشد و توسعه کیفی بسیار خوبی داشته علاوه بر اینکه به لحاظ کمی هم رشد قابل توجهی داشته است و تعداد پیوند هایی که با شرکت های دانش بنیان و دانشگاه ها در حال برقراری ست، رو به افزایش است.

کد خبر 1127841

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha