اهل بیت(ع) برای شیعیان و اهل سنت محور وحدت است

حجت الاسلام شمس الدین با بیان اینکه اهل بیت برای شیعیان و اهل سنت محور وحدت است، گفت: ما باید در مقابل این اختلاف افکنی دشمنان آگاه باشیم و علمای اهل سنت با موضع‌گیری خوب و آگاهانه خود نقشه استکبار را خنثی کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از انزلی، حجت الاسلام «سید عبدالجواد شمس الدین » امروز(جمعه، 26 آذر) در خطبه های نماز عبادی و سیاسی یکی از مصادیق تقوی را عدم دنباله روی از منافقین و شناختن راه حق را دانست و گفت: در تاریخ آنهایی دچار خطا شده اند که از نعمت تقوی بی بهره بودند و در مسیر خطا در مقابل انبیاء الهی قرار گرفتند.

 

امام جمعه انزلی با اشاره به اقدام شجاعانه حضرت فاطمه زهرا (س) در جریانات پس از سقیفه گفت: آن حضرت در حساس ترین مقطع تارخ اسلام آنگونه که می باید عمل کرد و به میدان آمد و بدنبال تبیین و بیان اصل معارف دین و حقانیت ولایت بود.

 

وی ادامه داد: اگر انسان اهل تعمق و تامل در معارف دین باشد، تاریخ را با تفکر بخواند و بر حساسیت کارهای مثبت و منفی توجه کند می فهمد آنچه آن حضرت انجام داد چه حرکت بزرگ و عظیمی برای حفظ اسلام ناب محمدی(ص) بود تا مسیر حقیقی اسلام در تاریخ ثبت شود.

 

میرشمس الدین گفت: ما در کشور خود فتنه 88 را تجربه کردیم که مردم در آن حضور داشتند و خسارت هایی زدند که جبران شدنی هم نیست اما با میدان آمدن همین مردم این قضایا جمع شد، درحالیکه در سقیفه فاطمه زهرا (س) به تنهایی جلوی آنها ایستاد. فکر نکنید امروز استکبار با اسلام موافقت دارد آنها با اسلام و تحول نظام اسلامی در مخالف همیشگی قرار دارند.

 

حجت الاسلام شمس الدین افزود: دشمنان به دنبال ایجاد تحریف واقعیات و تغییر تفکرات مردم و سیاست‌های نظام هستند، آنها جنگ پیش رو را جنگ ایده ها و روایت ها می دانند و در این میان پیروز کسی است که روایت ها را به مردم انتقال دهد.

 

وی تصریح کرد: دشمنان با روایت سازی و نقل آن در این سال‌ها فقط دروغ به مردم تحویل داده اند تا به نتیجه دلخواه خود برسند و می‌خواهند با روایت سازی و تنظیم و کنترل فضا در مردم اثرگذار باشند و سیاست مورد خواست آمریکا را بر مردم تحمیل کنند.

 

وی راه مبارزه با این جنگ استکبار را روشنگری و تبیین اعلام کرد و متذکر شد: وظیفه ما این است که با جهاد تبیینی در این مسیر، آنچه که وظیفه است را بیان کنیم تا از تاثیر روایات دشمنان بکاهیم.

 

امام جمعه انزلی با اشاره به ایام شهادت حضرت فاطمه(س) گفت: دشمنان درصدد هستند تا با ایجاد شیعه انگلیسی و سنی آمریکایی در بین مسلمانان اختلاف ایجاد کنند و در این راه از افراد ناآگاه برای مقاصد خود بهره گرفتند و فیلمی تهیه کردند که احساسات شیعیان را علیه اهل سنت تحریک کنند لذا ما باید در مقابل این اختلاف انگیزی بایستیم.

 

حجت الاسلام شمس الدین با بیان اینکه اهل بیت(ع) برای شیعیان و اهل سنت محور وحدت است، گفت: ما باید در مقابل این اختلاف افکنی دشمنان آگاه باشیم و علمای اهل سنت با موضع‌گیری خوب و آگاهانه خود  نقشه استکبار را خنثی کردند.

 

وی خاطر نشان کرد: آحاد مردم علی الخصوص نخبگان وظیفه تبیین را برعهده دارند و نمی‌شود هر کس هرچه خواست بگوید و کسی پاسخ ندهد. واقعیات را باید گفت و دستگاه‌های دولتی موظف اند تا اقدامات قانونی را انجام دهند‌.

 

کد خبر 1127902

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha