۱۱ درصد تردد کشور در راه‌های مازندران انجام می‌شود

نظری گفت: در حال حاضر ۱۱ درصد تردد کشور در راه‌های مازندران انجام می‌شود از این رو توجه بیشتر به حوزه راه‌های استان ضروری است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری، «سید محمد نظری» امروز(۲۶آذر) به مناسبت روز حمل و نقل با حجت الاسلام والمسلمین «محمدباقر محمدی لائینی» نماینده ولی‌فقیه در مازندران دیدار و اظهار کرد: در دوران دفاع مقدس پنج بندر شامل؛ آبادان، خرمشهر، بوشهر، نوشهر و امام که کالاهای اساسی را به دست مردم می‌رساندند به‌واسطه شرایطی که پیش آمد غیرفعال شدند، حدود ۱۰۰ کشتی در کنار بنادر پهلو گرفتند از طرفی به‌واسطه افزایش جمعیتی که داشتیم، حضرت امام خمینی(ره) فرمان بسیج تخلیه بنادر را صادر کردند.

 

 

مدیرکل راه و شهرسازی مازندران افزود: ۱۴ سال بعد سال ۱۳۷۶، ۲۶ آذر را روز حمل و نقل نامگذاری کردند امروز سی و هشتمین سالگرد این روز است، استان مازندران تنها استانی است که تمام مدل‌های حمل و نقل را به شکل ترکیبی داراست.

 

 

نظری یادآور شد: مازندران ۱۰ هزار و ۴۰۰ کیلومتر راه زمینی و  سیستم دریایی دارد، بندرامیرآباد به‌عنوان بزرگترین بندر کشور ۷ونیم میلیون تن کالا را در سال جابه‌جا می کند از افتخارات این استان است.

 

 

مدیرکل راه و شهرسازی مازندران همچنین ادامه داد: بندر تجاری نوشهر به‌واسطه فاصله اندکی که با مراکز صنعتی ما دارد فعالیت می‌کند، بنادر ما در حوزه غلات پایدار هستند، راه آهن شمال هم تلفیقی از راه آهن و صنعت را در دل البرز و پل ورسک دارد که در جهان بی‌نظیر است و جاذبه‌های گردشگری بی نظیری را ایجاد کرده است.

 

 

نظری عنوان کرد: الان هم شاهد فعالیت قطارهای گردشگری هستیم، البته بحث افزایش خط را در دستور کار داریم، در حوزه راه‌های زمینی ۷ هزار  و ۴۰۰ کیلومتر راه‌های روستایی و ۳ هزار کیلومتر آزادراه و مابقی هستند، کلیه راه‌های روستایی دو خطه در حال چهار خطه شدن هستند تمام ۶ محور ورودی نیز چهارخطه خواهند شد، در داخل استان هم همینطور است.

 

 

وی اضافه کرد: در صنعت حمل و نقل هوایی در سال های اخیر اتفاقات خوبی با توجه به نقش و جایگاه استان در تولید محصولات زراعی و کشاورزی و گردشگری با توجه به پیگیری اکثر پروازها در فرودگاه‌های استان شکل گرفته است، فرودگاه رامسر نیز به بهره‌برداری رسیده و نقش مهمی را در گردشگری ایفا می‌کند.

 

 

نظری همچنین تاکید کرد: فرودگاه دشت ناز ساری نیز به شدت در حال توسعه است و خوشبختانه بسیاری از فضاهایی که در آن مانع وجود داشت با سرعت زیادی در حال تکمیل است فاز جوادالائمه(ع) نیز تا دو ماه آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

 

 

مدیرکل راه و شهرسازی مازندران اعلام کرد: از بین ۳۱ استان ۱۱ درصد تردد در مازندران اتفاق می‌افتد که ۳.۵ برابر سایر استان‌ها است، بیش از ۷۰ درصد از مسیر آزادراه ساری و قائم شهر بازگشایی شده و سرمایه‌گذار به‌عنوان مجری طرح بنا بر دلایلی زمین گیر شده گزارش را به استاندار رساندیم امیدواریم حل شود تا مبادلات ترانزیتی خودمان را از این محور داشته باشیم.

 

 

نظری یادآور شد: برای آزادراه به سمت آمل در حال اخذ مجوز زیست‌محیطی هستیم، آزاد راه حدفاصل چالوس تا رامسر با پیگیری استاندار مازندران ۱۰ بانک عامل به‌عنوان سرمایه‌گذار وارد شدند قراردادش بسته شد و در حال ایجاد شرکت احداث هستند، گام‌های خوبی برداشته شد.

 

 

وی افزود: در حوره نگهداری با توجه به این حجم از تردد انتظار می‌رود که منابع چندبرابر استان‌ها شود، باید به سمت و سویی برویم که حق استانمان را با توجه به آمار لازم بگیریم و ایمنی لازم را در حوزه راه داشته باشیم.

 

 

کد خبر 1127921

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha