گفتمان مقابله با آسیب اجتماعی اعتیاد در قالب اجرای طرح یاریگران زندگی

آسیب اجتماعی اعتیاد به عنوان یکی از مهمترین و شاخص های اصلی برای تهدید سلامت خانه و جامعه محسوب می شود موضوع مهمی که در قالب گفتمان به صورت یک طرح با عنوان یاریگران زندگی با هدف تربیت مربی با همت ستاد کانون های مساجد استان البرز اجرا می شود.

خبرگزاری شبستان - البرز: برنامه ریزی های همه جانبه از طرف ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور و ستاد مبارزه با موادمخدر کشور همچنین ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد البرز برای اجرای طرح تربیت مربی یاریگران زندگی با وجود شرایط شیوع بیماری کرونا با جدیت جریان یافت. 

 

بیش از ۱۰ استان کشور به ویژه استان های مرزی مشارکت خود را برای اجرای این طرح اعلام کردند؛ کار فعال و پیوسته کارشناسان ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد البرز با قوت برای تحقق گفتمانی مهم در جامعه با محوریت این طرح آغاز شد. 

 

گزارش گیری و ثبت فعالیت ها به عنوان مهمترین رُکن جریان سازی مقابله با آسیب های اجتماعی است که در این خصوص سومین رویداد ملی فهما با عنوان شعار به توان مردم نیز با محوریت کانون های فرهنگی هنری مساجد مورد توجه قرار گرفت. 

 

مشکلات پیش بینی نشده مانند شیوع بیماری کرونا یکی از موانع اجرایی طرح در سال ۹۹ بود؛ ناتمام بودن طرح و مشکلات با مدیریت و برنامه ریزی ستاد کانون های فرهنگ هنری مساجد البرز قابل کنترل و رفع شد. 

 

اختتامیه آیین یاریگران زندگی در البرز

 

« حجت الاسلام کاظم شکری» در جریان برپایی آیین یاریگران زندگی به خبرنگار خبرگزاری شبستان از البرز گفت: سخن گفتن از مشکلات و نبود حمایت ها به واقع تنها مانعی برای پیشبرد برنامه های فرهنگی و سخنی دور از آگاهی و نشان از عدم تحمل مشکلات است. 

 

مدیر ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد استان البرز افزود: طرح یاریگران به عنوان یکی دیگر از طرح های کشوری است که ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد البرز اجرای آن را برعهده گرفت و در این مسیر با وجود مسائل و حواشی مختلف با توجه به اهمیت طرح، تلاش و همت ویژه ای را با توجه به سعی کارشناسان مورد نظر قرار داد. 

 

وی با اشاره به اهمیت بسترسازی فرهنگی برای گفتمانی اثرگذار در جریان مقابله با آسیب های اجتماعی بیان کرد: کفایت و درایت کانون های فرهنگی هنری مساجد به منظور برپایی ویژه برنامه های آموزشی و فرهنگی با هدف مقابله با معضل اعتیاد همواره قابل تأمل و نظر است در عین حال طرح یاریگران زندگی یک فرصت آموزشی برای تداوم این مهم تلقی می شود.

 

شکری ادامه داد: آیین اختتامیه طرح یاریگران زندگی طی سه روز از اول تا سوم دیماه سال جاری در منطقه آدران استان البرز با مشارکت ۱۰ استان کشور به میزبانی ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد البرز برپا می شود. 

 

مدیر ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد البرز خاطرنشان کرد: نیازسنجی سطح فرهنگی منطقه ای و اهمیت پاسخگویی به اجرای طرح یاریگران زندگی از دیگر شاخص های اجرایی طرح است. 

 

نه به اعتیاد نقطه قوت طرح یاریگران زندگی

 

« ناصر مقدم» نیز در خصوص اهمیت اجرای طرح یاریگران زندگی به خبرنگار خبرگزاری شبستان از البرز گفت: نه به اعتیاد نقطه قوت طرح یاریگران زندگی است، موضوع قابل پیگیری که توجه به آن می تواند زمینه کاهش دیگر آسیب های اجتماعی تلقی شود.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی البرز افزود: توان و فرصت زمانی معین شده در خصوص طرح یاریگران زندگی با محوریت مساجد، هدف گذاری و انتخاب اقدامات موثر برای اجرای هرچه بهتر این طرح از اهمیت ویژه ای برخوردار است. 

 

وی ادامه داد: مسجد خاستگاه شکل گیری جریان های مهم فرهنگی، هنری و ... با محوریت بسیج و کانون های مساجد است و اجرای طرح یاریگران زندگی با محوریت مسجد یکی از این جریان های مهم اجتماعی است.

 

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی البرز خاطرنشان کرد: فعالیت کانون های فرهنگی هنری مساجد به صورت مقطعی نیست بلکه مستمر، متداوم و هدفمند است از این رو انتظار می رود شاهد تحقق احیاء مسجد تراز اسلامی در جامعه باشیم. 

 

نیم نگاهی به فعالیت یاریگران زندگی در البرز

 

از جمله اقدامات محوری به منظور اجرای طرح یاریگران زندگی برپایی نشست های هم اندیشی و همفکری با حضور مسئولان و کارشناسانی است که عمده هدفگذاری خود را به منظور تعالی و رشد فعالیت کانون های فرهنگی هنری مساجد قرار دادند. 

 

نشست با مسئولان اطلاع رسانی صدا و سیمای استان، مسئول ستاد مبارزه با موادمخدر در البرز، کارشناسان و رابطان کانون های فرهنگی هنری مساجد استان همچنین برپایی دوره های هم اندیشی و هم افزایی با کارشناسان ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری کشور از جمله اقدامات صورت گرفته در این خصوص است.

 

کد خبر 1128028

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha