حمایت صندوق پژوهش و فناوری گیلان از شرکت‌های دانش بنیان و فناور

باستی با تاکید بر اینکه صندوق پژوهش و فناوری گیلان از شرکت‌های دانش بنیان و فناور حمایت می‌کند گفت: این صندوق جزو صندوق‌های برتر کشور محسوب می‌شود و در حوزه سرمایه‌گذاری خطرپذیر ورود کرده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، «علی باستی» شامگاه (جمعه، 26 آذر) در برنامه گفت‌وگوی ویژه خبری عملکرد پارک علم و فناوری در حمایت از کسب و کارهای دانش بنیان را مورد توجه قرار داد و اظهار داشت: وجود یک نهاد مالی متخصص که در حوزه‌های مختلفی مانند تجهیزات و توانمندسازی شرکت‌های فناور دغدغه مالی داشته باشد مغتنم است.

 

رئیس پارک علم و فناوری گیلان با بیان اینکه دو سال قبل این نهاد به عنوان یکی از بنیان گذاران یک نهاد مالی متخصص در حوزه شرکت‌های دانش بنیان شناخته شد تصریح کرد: صندوق پژوهش و فناوری در همین مدت کوتاه با اینکه جوان است و تازه تاسیس شده اما در حمایت از شرکت‌های دانش بنیان و فناور گیلان عملکرد خوبی داشته است.

 

باستی حوزه فعالیت صندوق پژوهش و فناوری را در سه بخش ذکر کرد و یادآور شد: صندوق پژوهش و فناوری جزو صندوق‌های برتر کشور محسوب می‌شود که در حوزه سرمایه‌گذاری خطرپذیر ورود کرده است از طرفی در سال 97 که هنوز این صندوق تشکیل نشده بود کمک‌های مالی به شرکت‌های فناور و دانش بنیان استان در حد پنج یا شش میلیارد تومان بود.

 

وی با تاکید بر اینکه پس از تشکیل صندوق پژوهش و فناوری گیلان حجم کمک‌های مالی به شرکت‌های دانش بنیان و فناور عدد بسیار بالایی است اذعان کرد: به طور مثال ما شرکت فناوری داریم که در حوزه تولید کندوهای عسل با طراحی یک سیستم الکترونیکی فعالیت می‌کند و صندوق پژوهش و فناوری با وجود خطرپذیر بودن از این شرکت حمایت مالی به عمل آورده است.

 

رئیس پارک علم و فناوری گیلان ادامه داد: تجهیز و راه‌اندازی فضاها و سوله‌های بدون استفاده در سطح شهر و استان برای استفاده و بهره‌برداری شرکت‌های فناور از دیگر برنامه‌های پارک علم و فناوری گیلان است که با موافقت و همکاری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و همراهی استانداری گیلان، در حال پیگیری است.

 

باستی با اشاره به اینکه صندوق پژوهش و فناوری گیلان فرصت خوبی برای سرمایه‌گذاری مهیا می‌کند خاطرنشان کرد: صندوق پژوهش و فناوری گیلان در مدت فعالیت خود عملکرد مطلوبی داشته و با برگزاری برنامه‌ها فرصت خوبی برای سرمایه‌گذاران فراهم کرده و می‌کند ضمن اینکه استان گیلان فرصت‌های خوبی برای سرمایه‌گذاران در بحث استارآپ‌ها و دورکاری دارد.


 

کد خبر 1128068

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha