لزوم شناخت نقش حوزه و دانشگاه در تحول فکری و فرهنگی جامعه

حجت‌الاسلام مهدوی وحدت را کلید موفقیت و رمز پیشرفت در نظام اسلامی دانست و گفت: شناخت نقش ارزشمند حوزه و دانشگاه در تحول فکری و فرهنگی جامعه ضرورت دارد.

«حجت‌الاسلام سید ولی‌الله مهدوی» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در اندیمشک، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید آیت‌الله مفتح و روز وحدت حوزه و دانشگاه اظهار کرد: اختصاص روز ۲۷ آذر به این مناسبت و عنوان، ناشی از نیاز مبرمی بود که در جامعه ما وجود داشت.

 

استاد حوزه‌های علمیه خوزستان با بیان اينکه وحدت در نظام اسلامی و آموزه‌های دینی ما، کلید موفقیت و پیروزی مؤمنان است افزود: در انقلاب اسلامی با وحدت نیروها و اقشار مختلف جامعه، اقدامات ارزشمندی صورت گرفت.

 

وی با اشاره به اینکه حفظ وحدت جامعه اسلامی از تاکیدات دینی ما محسوب می‌شود که مورد تاکید و توجه امام راحل و رهبر انقلاب نیز بوده است اذعان کرد: حفظ وحدت، عمل صالحی است که به شکل جدی مورد تاکید قرار گرفته و امروزه توجه به وحدت بیش از هر زمان دیگری نیاز جامعه اسلامی ما است که باید به آن عمل کنیم.

 

حجت‌الاسلام مهدوی وحدت را کلید موفقیت و رمز پیشرفت در نظام اسلامی دانست و تصریح کرد: شناخت نقش ارزشمند حوزه و دانشگاه در تحول فکری و فرهنگی جامعه ضرورت دارد.

 

وی عنوان کرد: حوزه و دانشگاه با دشمن مشترک و هوشیاری روبه‌رو هستند که باید تمام تلاش خود را به‌کار گیرند و به مقابله جهت جلوگیری از آسیب رسیدن به جامعه بپردازند.

 

استاد حوزه‌های علمیه خوزستان به ارائه پیشنهاداتی مؤثر برای حفظ و تقویت وحدت حوزه و دانشگاه پرداخت و خاطر نشان کرد: وحدت نه با شعار، بلکه با عمل و اجرای راهکارها و ساز و کارهای مناسب خود به دست خواهد آمد.

 

کد خبر 1128072

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha