کسب رتبه برتر ارتش با ۸۱ مقام در بخش خانواده مسابقات قرآن نیروهای مسلح

سرهنگ میدانی با اشاره به رقابت ۶۱۷ نفر از خانواده های نیروهای مسلح در مسابقات قرآن از رتبه اول ارتش در بخش خانواده نیروهای مسلح خبر داد و گفت: در این دوره از مسابقات قرآن در بخش خواهران شاغل سپاه پاسداران با کسب ۲۵ مقام در رتبه نخست جای گرفت.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان، سرهنگ مهدی میدانی، رییس اداره قرآن، عترت و نماز سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در مورد نتایج مسابقات سیزدهمین دور قرآن کریم خواهران و سومین دور مسابقات همسران و دومین دور مسابقات فرزندان کارکنان نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران گفت: نتایج رتبه بندی تیمی در طول سه روز با رقابت 617 نفر از همسران، فرزندان دختر و پسر و خواهران شاغل شرکت کننده در این دوره از مسابقات در رتبه اول تا پنجم 272 نفر اعلام شدند.

 

رییس اداره قرآن، عترت و نماز سازمان عقیدتی سیاسی ارتش با اشاره به دستورالعمل و آیین نامه مسابقات در مورد رتبه بندی تیمی در میان نیروهای مسلح اظهار کرد: ارتش جمهوری اسلامی ایران با کسب 88 مقام اول تا پنجم، سپاه پاسداران با کسب 88 مقام اول تا پنجم و وزارت دفاع با کسب 64 رتبه اول تا پنجم و فرماندهی انتظامی با کسب 27 مقام اول تا پنجم و ستاد کل نیروهای مسلح با کسب پنج مقام در رده بندی تیمی به شرح اعلام شده قرار دارند.

 

وی ادامه داد: در بخش خواهران شاغل 116 شرکت کننده در مجموع 617 شرکت کننده به رقابت پرداختند که از این تعداد 48 نفر از رتبه اول تا پنجم را کسب کردند که در این رتبه بندی نیز سپاه با کسب 25 مقام و 1270 امتیاز در سکوی اول و وزارت دفاع و پشتیبانی با کسب 12 مقام و 570 امتیاز در جایگاه دوم، ارتش جمهوری اسلامی با کسب هفت مقام و 315 امتیاز در جایگاه سوم و فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی ایران با کسب چهار مقام و 270 امتیاز در رتبه چهارم و ستاد کل نیروهای مسلح در رتبه پنجم قرار گرفت. این جمع بندی از مجموعه 116 شرکت کننده بوده است.

 

سرهنگ میدانی تصریح کرد: در بخش خانواده که همسران و دختران پسر و دختر زیر 15 سال و بالای 15 سال به رقابت پرداختند در نیروهای مسلح 501 شرکت کننده به رقابت پرداخته و از این تعداد 224 نفر رتبه اول تا پنجم را کسب کردند که در این بخش ارتش جمهوری اسلامی ایران با 81 مقام و سه هزار و 940 امتیاز رتبه اول خانواده ها را به خود اختصاص داد.

 

وی تصریح کرد: در بخش خانواده، خانواده نیروهای مسلح در مسابقات این دوره سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با کسب 63 مقام و سه هزار و 435 امتیاز جایگاه دوم و وزارت دفاع با کسب 52 مقام و دو هزار و 170 امتیاز در رتبه سوم قرار گرفت. همچنین فرماندهی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی با کسب 1020 امتیاز و 23 مقام در جایگاه چهارم و ستاد کل نیروهای مسلح با کسب پنج مقام و 80 امتیاز در جایگاه پنجم قرار گرفتند.

 

در بخش جمع بندی خانواده ها و خواهران شاغل نیروهای مسلح، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با 88 نفر و چهار هزار و 705 امتیاز مقام اول و ارتش جمهوری اسلامی ایران با 88 نفر و کسب امتیاز چهار هزار و 255 امتیاز رتبه دوم را به خود اختصاص داد. در این بخش وزارت دفاع نیز با 64 نفر دو هزار و 740 امتیاز در سکوی سوم ایستاد و فرماندهی انتظامی با 27 نفر و کسب امتیاز 1290 در مقام چهارم و ستاد کل نیروهای مسلح با پنج نفر و 80 امتیاز در جایگاه پنجم قرار گرفت.

 

 

کد خبر 1128087

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha