توسعه اقتصادی هر منطقه مستلزم حمایت از سرمایه‌گذاران و برنامه‌های رونق تولید است

مسئول سازمان بسیج مهندسین صنعت سپاه بیت‌المقدس استان کردستان گفت: توسعه اقتصادی هر منطقه مستلزم حمایت از سرمایه‌گذاران و برنامه‌های رونق تولید است.

به گزارش خبرگزاری شبستان در کردستان، مهدی مه‌تابانی مسئول سازمان بسیج مهندسین صنعت سپاه بیت‌المقدس استان کردستان در بازدید از واحد صنعتی بازیافت پلاستیک بوژان پلاست زاگرس، با اشاره به اینکه توسعه اقتصادی هر منطقه مستلزم حمایت از سرمایه‌گذاران و برنامه‌های رونق تولید است، اظهار کرد: شعار اعلامی مقام معظم رهبری برای امسال نیز در راستای رفع موانع پیش روی تولید و توسعه اقتصادی است که همه باید در راستایی تحقق شعار سال گام برداریم.

 

سرهنگ مه‌تابانی با تأکید بر اینکه توليد، مهم‌ترين نقش را در توسعه اقتصادي هر كشور بر عهده دارد، افزود: توليد به‌عنوان يكي از مؤلفه‌های مهم رشد اقتصاد درون‌زا، باعث ايجاد ارزش‌افزوده فراوان شده و برخلاف خام فروشی، درآمد زيادي را نصيب كشور مي‌كند.

 

مسئول سازمان بسیج مهندسین صنعت سپاه بیت‌المقدس استان کردستان بیان کرد: در همین راستا فرآیند حمایت از تولید، جذب سرمایه‌گذار و رفع موانع تولید برای ایجاد اشتغال پایدار باید در تمامی دستگاه‌ها و سازمان‌ها عملی شده و تداوم داشته باشد.

 

سرهنگ مه‌تابانی اظهار داشت: بر همین اساس یکی از وظایف اصلی و اولویت‌دار سازمان بسیج مهندسین صنعتی سپاه بیت‌المقدس استان کردستان، مانع زدایی و رفع موانع تولید از واحدهای راکد و نیمه فعال سطح استان است و هدف ما کمک به نهضت جهش تولید در بخش صنعت و معدن با پایش و عارضه‌یابی واحدهای راکد و نیمه فعال است.

 

وی افزود: یکی از واحدهای دارای مشکل استان کردستان، واحد بازیافت پلاستیک بوژان پلاست زاگرس بود که فعالیت این واحد به دلیل مغایرت با ضوابط و معیارهای زیست‌محیطی غیرمجاز تلقی می‌شد.

 

مسئول سازمان بسیج مهندسین صنعت سپاه بیت‌المقدس استان کردستان افزود: پس از ورود سازمان بسیج مهندسین صنعتی سپاه بیت‌المقدس استان کردستان، مشکل این واحد در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید(قرارگاه خاتم الانبیاء) استان و باهمکاری  اداره کل حفاظت محیط ‌زیست استان کردستان برطرف شد.

 

وی گفت: بعد از برگزاری جلساتی با مدیرکل محترم حفاظت محیط‌زیست استان کردستان، واحد بازیافت پلاستیک بوژان پلاست زاگرس که در حوزه بازیافت ضایعات و کارخانه ترانسفورماتور سازی که درضمینه تعمیر واورهال فعالیت می‌کند با اخذ تعهد از مجری طرح مبنی بر انتقال واحدهای خود ظرف مدت یک سال آینده می‌تواند به‌صورت موقت به فعالیت خود ادامه دهد.

 

سرهنگ مه‌تابانی گفت: بر اساس گفته فرمانده سپاه بیت‌المقدس استان و استاندار کردستان "مشکلات باید در داخل استان بایدبرطرف شود" و در همین راستا باید تمام مسئولین نهایت تلاش خود را جهت رفع موانع تولید در داخل استان به‌کارگیرند.

 

مشکل واحد صنعتی بازیافت پلاستیک بوژان پلاست زاگرس پس از ورود سازمان بسیج مهندسین صنعت سپاه بیت‌المقدس استان کردستان و با همکاری اداره کل حفاظت محیط‌زیست استان رفع و مانع زدایی شد.

کد خبر 1128189

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha