طرح ایجاد محله های اسلامی با همکاری ستاد فهما  استان ایلام اجرا می شود

طرح ایجاد محله های اسلامی با همکاری های ویژه ستاد فهما و بسیج محلات در سطح ۳۱ مسجد استان ایلام اجرایی می شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان در ایلام، نشست هماهنگی اجرای طرح محله های اسلامی  با حضور حجت الاسلام« عبادی» مسئول بسیج مساجد و محلات سپاه امیرالمومنین (ع)  استان ایلام و حجت الاسلام« چراغی پور»  در محل ستاد فهما استان ایلام برگزار شد.

 

حجت الاسلام عبادی در این نشست با بیان اینکه این طرح  قرار است که در سطح  54 هزار مسجد به همت سازمان بسیج مساجد و محلات کشور اجرا شود، گفت: این طرح نیز در استان ایلام در 31 مسجد طی سال جاری اجرا خواهد شد.

 

مسئول بسیج مساجد و محلات سپاه امیرالمومنین (ع) استان ایلام افزود:  این طرح با محوریت ائمه جماعات در مساجدی که دارای امام جماعت باشند به ویژه در سطح مساجد مناطق محروم حاشیه نشین و روستایی در استان اجرا می شود.

 

وی بررسی مسائل و مشکلات و آسیب های اجتماعی  موجود در سطح محلات و پیگیری و رفع مشکلات آن محلات از محور های  اجرای این طرح عنوان کرد و افزود: در اجرای این طرح از همکاری نهادهای فرهنگی  فعال در مساجد از جمله ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد و  سازمان تبلیغات اسلامی استفاده می شود.

 

مسئول بسیج مساجد و محلات سپاه امیرالمومنین (ع) استان ایلام ابراز کرد: برگزاری گارگاه های مهارت افزایی ویژه ائمه جماعات مساجد در جهت هر چه بهتر برگزار نمودن این طرح از دیگر برنامه های طرح محله های اسلامی در استان ایلام  است.

 

مدیر کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام در این دیدار با اعلام آمادگی در جهت همکاری ویژه کانون های مساجد با اجرای طرح محله های اسلامی در استان ایلام، تصریح کرد: ستاد کانون های مساجد با استفاده از ظرفیت و توان کانون های در سطح استان آمادگی کامل در جهت همکاری ویژه در اجرای این طرح را دارد.


 حجت الاسلام « علی چراغی پور» با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در خصوص همکاری کانون های مساجد و پایگاههای بسیج، افزود: در راستای لبیک به فرمایشات مقام معظم رهبری خوشبختانه همکاری های بسیار خوبی بین کانون های مساجد استان و پایگاه های بسیج به ویژه بسیح مساجد و محلات برقرار است و در همین راستا نیز  اکثریت اعضای کانون های مساجد استان عضو پایگاه های بسیج  هستند.

 

وی در پایان خاطر نشان کرد:  امید است با همکاری دستگاه های فرهنگی استان شاهد هر چه مطلوب تر برگزارشدن این طرح در سطح استان ایلام باشیم.

کد خبر 1128279

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha