آغاز بازرسي هاي ويژه از مراكز عرضه و فروش در آستانه شب یلدا

مديركل استاندارد خراسان شمالی، از آغاز بازرسي هاي ويژه از مراكز عرضه و فروش در راستاي اجراي طرح هماهنگ استاندارد (طاها) و به منظور حمايت از حقوق مصرف كنندگان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از بجنورد؛ «فهيمه مهمان نواز» با اشاره به اينكه اداره كل استاندارد خراسان شمالي با نظارت جدي وارد بازار شده است، اضافه كرد: با فرا رسيدن شب یلدا، ميزان عرضه و خريد و فروش افزايش يافته، كه با برنامه‌ريزي‌هاي صورت گرفته در اين ايام نظارت بر بازار در شهرستان هاي استان بيشتر شده و با جديت بيشتري دنبال مي شود.

 

مديركل استاندارد خراسان شمالی بیان کرد: در راستاي استمرار كيفيت، كالاهايي به صورت تصادفي خريداري و پس از آن به منظور انجام آزمون ومطابقت كالا با استانداردهاي ملي مربوطه به آزمايشگاه هاي همكار ارسال مي شود.

 

وي افزود: چنانچه كالاهاي موجود در واحدهاي عرضه استان مغاير با شاخص‌هاي استاندارد باشد، اقدامات حقوقي لازم با توليد كنندگان و عرضه كنندگان اين نوع كالا ها به عمل خواهد آمد.

 

مديركل استاندارد خراسان شمالي با بيان اينكه عرضه كالاي غيراستاندارد تضييع حقوق مصرف كننده است، اضافه كرد: در حال حاضر در سازمان استاندارد و به تبع آن اداره كل استاندارد استان عزم جدي براي مقابله با كالاهاي بي‌كيفيت وجود دارد و با هرگونه اهمال در اين زمينه برخورد مي شود.


گفتنی است؛ از ابتدای سال جاری بیش از سه هزارو 500 مورد بازرسي و نمونه برداری از مراكز توزيع  و عرضه كالا در راستاي اجراي طرح طاها، انجام شده كه در مراكز توزيع و عرضه استان، تعداد 171 قلم كالاي فاقد نشان استاندارد، شناسايي شده و مطابق قوانين و دستورالعمل هاي جاري سازمان ملي استاندارد نسبت به توقيف موقت يا عودت كالا اقدام شده، در برخي موارد نيز ضمن اعلام جرم، واحدهاي صنفي جهت صدور رأي، به محاكم صالحه ارجاع شده است.

 

 

 

کد خبر 1128395

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha