طرح سه شنبه های تکریم از جمله رویکردهای اصلی سومین رویداد ملی فهما است

حجت الاسلام کلات پور، گفت: اجرای طرح سه شنبه های تکریم در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت برای نسل جوان از جمله رویکردهای اصلی سومین رویداد ملی فهما است.

حجت الاسلام افشین کلات پور در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در کرمانشاه گفت:رابطین فهما چشم بینای فعالیت‌های کانون‌های فرهنگی هنریهستند و باید با تلاش‌ها و پیگیری‌های مداوم کمبودها و دغدغه کانون‌های مساجد را برطرف کنند.

 

 مدیر ستاد هماهنگی کانون های مساجد کرمانشاه بابیان اینکه  شبکه رابطین فهما با هدف استقرار نظام ملی فهما ایجاد شده است، افزود: استقرار شبکه ارتباطات محلی و منطقه ای کانون ها تحت عنوان شبکه رابطین فهما امری ضروری بود که در جهت اجرای نظام برنامه ای فهما ، پایتخت فرهنگ و هنر مساجد ایران ، و شاخص گذاری ، پیاده سازی فعالیت ها ، ارتباط با کانون ها و ارزیابی مناسب فعالیت کانون ها شکل گرفته است.

 

وی خاطر نشان کرد: تشکیل جلسات مستمر و منظم  هیات اندیشه ورز با محوریت امام جماعت و عضویت افراد صاحب نظر و ارکان مسجد، برپایی نماز جماعت به صورت منظم و تلاش برای رونق بخشی به نماز جماعت و فعالیت‌های فرهنگی هنری مساجد و اهتمام به آبادانی محله در حیطه ماموریت کانون  و حل مسائل اهالی محله با محوریت مسجد، شناسایی،  شناسایی استعدادهای نوجوانان و جوانان مسجد و استفاده از ظرفیت های مردمی در برگزاری و رونق بخشی به نمازجماعت و برنامه های فرهنگی هنری مسجد از قبیل جدول برنامه های هفتگی قرائت قرآن، موذنین، مکبرین با رعایت دستورالعمل های بهداشتی ستاد مقابله با کرونا و استفاده از ظرفیت نوجوانان و جوانان در اداره امور مسجد با هماهنگی امام جماعت از قبیل توزیع قرآن، فضاسازی مسجد  از دیگر رویکردهای است که در سومین رویداد ملی فهما مورد ارزیابی قرار می گیرد.

 

حجت الاسلام کلات پور تصریح کرد: کانون های برتر براساس مجموع امتیاز کسب  شده  و کیفیت فعالیت میدانی خود در رواق های ۱۲ گانه مشخص شده و در هر رواق کانون برتر استان  به شرط کسب امتیاز مورد نیاز به مرحله داوری نهایی راه پیدا خواهد کرد.

 

 مدیر ستاد هماهنگی کانون های مساجد کرمانشاه  اظهار کرد: کانون های برتر سومین دوره این رویداد نیز همزمان با ولادت حضرت زهرا(س) در پایان آذرماه معرفی می شوند.

کد خبر 1128440

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha