رفع مشکلات محرومان را اولویت زندگی خود می دانم

خیرنیک اندیش لرستانی گفت: رفع مشکلات مردم و گره گشایی از مشکلات محرومان را اولویت زندگی خود قرار داده ام.

خبرگزاری شبستان_ لرستان؛ نیکوکاران یاری گران مردم و محرومان هستند و دستان یاری گر این قشر در محرومیت زدایی از چهره مناطق محروم نقش موثری دارد.

 

خیرین نیک اندیش در دستگیری ازنیازمندان، ایجاد توسعه در مناطق محروم، محرومیت زدایی و انسان دوستی پیشگام هستند، این قشر سالهاست با رشادت و بدون منت مشغول مجاهدت در عرصه کمک به همنوعان خود در سرتاسر کشور هستند.

 

قدرشناسی از کار نیکو سفارش الهی است و نقش مهمی در ترویج نیک اندیشی و تجمیع دستان خیران برای گره گشایی از مشکلات مردم است.

 

ظرفیت هایی که اگر درکنار هم قرار گیرد می تواند یاری گرم محرومان و بستر تقویت اشتغال و تولید و در جامعه با رویکردمحرومیت زدایی باشد.

 

فقر و نداری بر وضعیت اجتماعی و فرهنگی، تاثیر بدی می‌گذارد و کمک‌های خیرین در ایجاد اشتغال در مناطق محروم می تواند گامی مهم در راستای محرومیت زدایی و رفع آسیب‌های اجتماعی باشد.

 

آمادگی خیر لرستانی برای حمایت از کارگاه های تولیدی در مناطق محروم

 

« علی ترکاشوند» در گفت و گو باخبرنگار خبرگزاری شبستان در خرم آباد، اظهار داشت: دستگیری از نیازمندان و محرومیت زدایی را  از کودکی و در کنار پدرم فرا گرفتم.

 

این خیر نیک اندیش خرم آبادی افزود: از زمان کودکی به یاد دارم که پدرم همیشه دغدغه مردم محروم را داشت و رفع مشکلات آنان را بر همه امور مقدم می دانست.

 

وی با بیان اینکه همراهی مردم و مسئولان بستر هدفمند شدن فعالیت های خیرخواهانه است، افزود: در صورت همراهی مسئولان برای ایجاد کارگاه های اشتغالزایی در مناطق روستایی بویژه روستای برده سره آمادگی مشارکت و همراهی دارم.

 

ترکاشوند با بیان اینکه دستگیری از نیازمندان یک فرهنگ است، ادامه داد: غنای فرهنگی ملت ایران در دستگیری از نیازمندان، فرهنگ جهاد و بسیج دنیا را به تعجب واداشته است.

 

وی خاطرنشان کرد: این فرهنگ می تواند بستر محرومیت زدایی، توجه بیشتر به اشتغال محرومان و حمایت از کارگاه های تولیدی با رویکرد ایجاد اشتغال برای نیازمندان و فقرا باشد.

 

این خیر لرستانی افزود: به همت پدرم در سال 1360 برای رفع مشکلات مردم روستای روستای برده سره شهرستان بروجرد، و ایجاد ارتباط اهالی این روستا با شهرستان نهاوند ، جاده ای را به طول بالغ بر 2 کیلومتر احداث و با خرید زمین حدود 10 کیلومتر مسیر روستا را به سمت نهاوند ایجاد شده است، که از زمان احداث تاکنون هر سه سال کار تعمییر و مرمت این جاده توسط خانواده ترکاشوند انجام می شود.

 

ترکاشوند ادامه داد: ساخت خانه عالم در روستا از اقدامات خیرخواهانه ای است که انجام شده و با این اقدام بستر استقرار دائم  روحانی در روستا فراهم شده است.

 

وی افزود: احداث حسینیه، احداث نماز خانه مدرسه روستا، خانه مخابرات ، احداث حیاط مدرسه، خرید فرش مسجد، آسفالت معابر و کمک به نیازمندان از جمله کارهای خیرخواهانه ای است که در روستا انجام شده است.

 

این خیرنیک اندیش، اذعان داشت: در روستاهای همجوار هم جهت احداث مسجد، حسینیه و نمازخانه های مدارس مشارکت و همکاری داشته ام.

 

وی با اشاره به شرایط جامعه در پی شیوع بیماری کرونا، ادامه داد: همزمان با شیوع کرونا با یاری اهالی روستا بسته های غذایی تهیه و در بین نیازمندان روستا و روستاهای همجوار توزیع شده است.

 

ایجاد اشتغال و حمایت از کارگاه های روستایی بستر محرومیت زدایی است

 

ترکاشوند ابراز کرد: متاسفانه در روستای برده سره و دیگر روستاهای همجوار با مشکل فقر مواجه هستیم و محرومیت زدایی در این روستا ها نیازمند همراهی دولت برای ایجاد کارگاه های تولیدی است.

 

وی خاطرنشان کرد: ایجاد شغل و حمایت از اشتغال اهالی روستاها مهم ترین راه محرومیت زدایی از چهره این مناطق است.

 

ترکاشوند اذعان داشت: در صورت مشارکت ارگان های دولتی آمادگی لازم برای خرید زمین وحمایت از اشتغال اهالی روستای برده سره و دیگر روستاهای همجوار را دارم.

 

این خیر نیک اندیش رفع مشکلات مردم را بر زندگی خود مقدم می دانم، اظهار داشت: پدرم در کارهای خیر پیش قدم بوده و همواره رفع مشکلات مردم را در اولویت زندگی خود قرار داده بود.

 

وی که حدود ۴۵ سال سن و شغل آزاد دارد، اظهار کرد: امروز رفع مشکلات مردم و گره گشایی از مشکلات محرومان را اولویت زندگی خود قرار داده ام.

 

 

ترکاشوند با بیان اینکه رسالت در خدمت رسانی به نیازمندان پایان پذیر نیست، اظهار کرد: امید می رود با جهت دادن به مشارکت‌های مردمی در امور خیری و یاری به نیازمندان، چشم اندازی روشن درراه محرومیت زدایی و دستگیری از نیازمندان با ایجاد کارگاه های تولیدی، رونق مساغل خانگی ترسیم شود.

 

قربانی کردن گوسفند و توزیع گوشت آن در بین نیازمندان به صورت ماهانه، خریدن سبد خانوار برای نیازمندان، خرید کامپیوتر و چاپگر برای مدارس، تهیه جهیزیه برای عروس و دامادهای نیازمند، ساخت و ترمیم مدرسه روستا، خریدن فرش برای مساجد، خرید ساعت اذان گو برای مساجد روستاهای محروم و ساخت مسجد و مدرسه در مناطق روستایی از جمله کارهای خیر نیک اندیش علی ترکاشوند و پدر مرحوم وی حاج حسین ترکاشوند چه در روستای بردهسره و چه در مناطق محروم شهرستان بروجرد است.

 

 

کد خبر 1128520

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha