بارندگی امسال، کمتر از سال گذشته بوده است

معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای خراسان شمالی گفت: کاهش بارندگی در سال گذشته در ۵۰ سال اخیر کم سابقه بوده و بارندگی از ابتدای سال آبی تاکنون کمتر از سال گذشته بوده است.

«وحید واسطه» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان با اشاره به اینکه کاهش بارندگی در سال گذشته در 50 سال اخیر کم سابقه بوده، بیان کرد: از اول مهر تا نیمه آذر امسال در مجموع حدود 28 میلی متر بارندگی داشتیم  که کمتر از 32 میلی متر سال گذشته (به عنوان خشک ترین سال در 50 سال اخیر) بوده است.

 

معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای خراسان شمالی گفت: متوسط بارندگی تمام سال ها 42 میلی متربوده که این نشان می دهد نسبت به سال گذشته 13 درصد و نسبت به متوسط بلند مدت 34 درصد کاهش بارندگی داشته ایم.

 

وی مدیریت خشکسالی بی سابقه سال گذشته در 50 سال اخیر را با توان بارندگی دو سال قبل و سیلابی شدن استان عنوان کرد و گفت: درست است که سال گذشته خشک ترین سال را در 50 سال اخیر داشته ایم اما زیاد بودن بارندگی دو سال قبل و سیلابی شدن استان وضعیت مخازن سدها را بهبود بخشید که توانستیم خشکسالی سال گذشته را یک مقدار در پایین دست مدیریت و از آب ذخیره سال های قبل برای کشاورزی استفاده  کنیم.

 

واسطه بیان کرد: متاسفانه امسال آن حجم آب را نداریم و حجم مخازن سدها نسبت سال گذشته 45 درصد کاهش داشته است و با صرفه جویی و تغیر الگوی مصرف باید حوزه آب را مدیریت کنیم.

 

کد خبر 1128528

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha