مددجویان بهزیستی ایلام ۱۲۵میلیارد ریال تسهیلات اشتغال دریافت کردند

مدیر کل بهزیستی ایلام گفت: مددجویان زیر پوشش این نهاد در سال جاری تاکنون ۱۲۵میلیارد ریال تسهیلات اشتغال دریافت کرده اند.

«زهرا همتی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در ایلام، اظهار کرد: این تسهیلات اشتغال به 240 نفر تاکنون پرداخت شده و مددجویان اعم از افراد دارای معلولیت و غیر معلولیت با دریافت آن صاحب شغل شده اند.

 

وی مجموع اعتبار اشتغال مددجویان این اداره کل از محل تبصره 16 در سال جاری را حدود 450 میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: تاکنون حدود  500نفر  از مددجویان برای دریافت این تسهیلات به بانکها معرفی شده اند.

 

همتی سرانه پرداختی این تسهیلات به مددجویان را 500میلیون ریال عنوان کرد و گفت: این اعتبار با نرخ سود چهار درصد با بازپرداخت هفت ساله خواهد بود.

 

مدیرکل بهزیستی ایلام اظهار کرد: پرداخت این تسهیلات با معرفی مددجویان که پرونده اشتغال آنها در کمیته شهرستان و استان تایید شده اند به بانکهای عامل انجام شده است.

 

 وی افزود: مددجویان با دریافت این تسهیلات طرح های مختلف خدماتی و کشاورزی  نظیر آرایشگری، کسب و کار، فروش پوشاک و زنبور داری و دامداری  راه اندازی کرده اند.

 

همتی با ذکر اینکه اعتبار اشتغال مددجویان این اداره کل نسبت به پارسال افزایش بیش از 40درصدی داشته افزود: میزان اعتبار اشتغال مددجویان در سال گذشته  315میلیارد ریال بوده است.

 

وی پرداخت تسهیلات اشتغالزایی  را یکی از اولویت های مهم این اداره کل در ارایه خدمات به مددجویان دانست که زمینه خودکفایی و استقلال مالی آنها را فراهم خواهد کرد.

کد خبر 1128555

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha