تخریب ۳۲۰ هکتار از عرصه های منابع طبیعی گلستان/ ۲۰۰ پرونده  در محاکم قضایی در حال رسیدگی است

لطفی گفت: در ۸ ماهه امسال، حدود ۳۲۸ فقره تخریب و تجاوز به عرصه های منابع طبیعی گلستان صورت گرفت که ۳۲۰ هکتار از عرصه های منابع طبیعی مورد تخریب قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، «عبدالرحیم لطفی» ظهر امروز (یکشنبه 28 آذر) در جمع خبرنگاران گفت: وظیفه مندی منابع طبیعی در سه حوزه حفاظت، احیا و توسعه است.

 

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان افزود: در استان گلستان یک میلیون و 300 هزار هکتار عرصه منابع طبیعی وجود دارد که نباید بگذاریم این سطوح از بین برود و کیفیت گیاهی آن کاهش پیدا کند.

 

وی ادامه داد: جنگل یک اکوسیستم است و درختان باید به عنوان تنوع گیاهی باشند و جنگل ها باید سالم و عاری از هر گونه مشکل باشند.

 

لطفی اظهارداشت: وجود دام داخل جنگل باعث می شود نهال های تازه مورد آسیب قرار گیرند و آن رویش های جدید را نداشته باشیم.

 

وی گفت: در 8 ماهه امسال در بخش حفاظت، حدود 328 فقره تخریب و تجاوز به عرصه های منابع طبیعی داشتیم که 320 هکتار از عرصه های منابع طبیعی مورد تخریب قرار گرفت.

 

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان ادامه داد: در این راستا، 450 پرونده تشکیل و 558 پرونده تعلیف دام غیرمجاز صادر شد.

 

وی با بیان اینکه هم اکنون 200 پرونده در محاکم قضایی در حال رسیدگی است، گفت: 105 فقره خلع ید نیز اجرا شده است که در این راستا 180 هکتار از اراضی جنگلی به منابع طبیعی برگشت.

 

لطفی افزود: در اراضی مرتعی نیز 102 فقره خلع ید و برگشت به بیت المال انجام شد و سه هکتار اراضی ساحلی نیز بازگشت.

 

وی در ادامه از ارتقای سیستم رادیویی و بی سیم اداره کل منابع طبیعی استان خبر داد و گفت: با ارتقای این بی سیم ها ثبت اطلاعات و مکان یابی همکاران به راحتی انجام خواهد شد.

 

 

 

کد خبر 1128627

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha