تحول در علوم انسانی یکی از ثمرات مبارک وحدت حوزه و دانشگاه است

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تصریح کرد: یکی از دستاوردها و برکات تحقق وحدت حوزه و دانشگاه، ایجاد تحول در علوم انسانی است.

حجت الاسلام و المسلمین حسن نظری شاهرودی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در قم با اشاره به اهمیت و ضرورت تحقق وحدت حوزه و دانشگاه ابراز داشت: هر چند از سال های نخست پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون، تلاش های بسیاری در مسیر تحول حوزه و دانشگاه صورت گرفته و تحولات خوبی شکل گرفته اما ما همچنان نیازمند استمرار اقدامات تحولی در این باره هستیم، ضمن آن که باید به نقاط ضعف و کمبودها نیز اشراف داشته و در جهت رفع آن ها گام برداریم.

 

وی افزود: قبل از هر چیز باید دانست که منظور از وحدت حوزه و دانشگاه، زمینه سازی در جهت نزدیک کردن دیدگاه های نخبگان و بزرگان و فعالان این دو بال علمی کشور به یکدیگر است که به خصوص در راستای بومی سازی و اسلامی سازی مؤثر واقع شود.

 


وی همچنین گفت: حضرت امام(ره) از همان سال های اول انقلاب و آغاز بحث انقلاب فرهنگی و بعد از ایشان نیز رهبر معظم انقلاب بارها نسبت به تحول و بازسازی علوم انسانی تأکید کرده اند که این امر در حال انجام است اما برای تحقق اهداف مورد نظر ما نیازمند وحدت عملی حوزه و دانشگاه هستیم.

 


این استاد حوزه و دانشگاه خاطرنشان کرد: البته تحقق اهداف حداکثری در زمینه وحدت حوزه و دانشگاه، نیازمند همگرایی و هم افزایی حوزویان و دانشگاهیان و حرکت بر اساس رهنمودهای امامین انقلاب است.

 


وی گفت: در این بین، شاید عده ای این حرف را مطرح کنند که منظور از وحدت آن است که به عنوان مثال، فرد حوزوی به دانشگاه بیاید و برعکس اما این معنای وحدت نیست بلکه لازم است که از نگاه علمی و فرهنگی، بسترهای لازم برای همدلی و همفکری بین آنان شکل بگیرد و در نهایت با تحول در علوم انسانی و دیگر عرصه ها، نیازها و مسایل اولویت دار کشور و نظام اسلامی مورد توجه قرار گیرد.

کد خبر 1128757

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha