میدان مبارزه فرهنگی کف هر استان است/ ضرورت توجه به ارزش‌های انقلابی در قالب هنر

هاشمی در آیین تکریم و معارفه مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر با تأکید به اعتلای فرهنگ ایرانی اسلامی و توجه به فرهنگی بومی استان گفت: توجه به ارزش‌های انقلابی در قالب هنر امری مهم و ضروری است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در بوشهر، سید محمد هاشمی در آیین تکریم و معارفه مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر با گرامیداشت یاد و خاطره شهید صادق گنجی (رایزن فرهنگی ایران در پاکستان) و با تاکید بر اینکه این شهید نقش مهمی در وحدت شیعه و سنی داشتند، گفت: انقلاب ایران اسلامی انقلابی فرهنگی است و با این رویکرد کار در حوزه فرهنگی در اولویت قرار می‌گیرد.


وی با بیان اینکه میدان مبارزه فرهنگی در کف هر استان است، اظهار کرد: هرچقدر کار در ستاد تهران متمرکز شود اتفاقی بزرگ رخ نخواهد داد ولی چنانچه اعتبار به استان‌ها بیاید این کادر سازی در استان‌ها رخ می‌دهد، این وزارتخانه به دنبال ارزش‌های انقلابی بوده اما منظور از ارزش‌های انقلابی تنگ‌نظری‌ها نیست و کار برای ارزش‌های بومی و فرهنگ مردم جزء ارزش‌های انقلابی است.


معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به تلاش و خدمت مدیران کل حوزه فرهنگ و ارشاد اسلامی عنوان کرد: مسئولان جدید باید بتوانند نوجوانان و جوانان در عرصه فرهنگی و هنری را به‌عنوان کادر جدید به هنر انقلابی اضافه کنند.


هاشمی با بیان نحوه انتخاب مدیران کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، گفت: برای استان‌ها در کانون حدود هشت گزینه مورد ارزیابی قرار می‌گیرد و تلاش می‌شود تا از ظرفیت این کانون به نحو شایسته برای انتخاب مدیران استفاده شود، همچنین شناخت مناسب از فرهنگ استان، ارتباط  خوب با اهالی فرهنگ و هنر، انقلابی، جوان بودن از دیگر  شاخص‌های مطرح برای انتخاب مدیران کل فرهنگ و ارشاد محسوب می‌شود.


وی با بیان اینکه مجموعه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی یک خانواده پرجمعیت است، اظهار داشت: بخشی از مجموعه این وزارتخانه نیروهای موجود در قالب‌های ستادهای مرکزی و استانی اداره‌های این وزارتخانه هستند، برای نمونه نهاد کتابخانه‌ها، کانون مساجد با نزدیک به ۲۰ هزار کانون، مجموعه سازمان فرهنگ و ارتباطات و خبرگزاری‌ها از حیث قالبی و محتواهای حقوقی در مجموعه وزارت فرهنگ و ارشاد قرار دارند.


معاون حقوقى مجلس و امور استان‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: در مسئله محتوا و گفتمان نیز متولی آن باید وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی باشد و بر اساس اساسنامه این وزارتخانه ترویج ارزش‎‌های والای ایرانی، اسلامی و انقلابی از این وزارتخانه خواسته‌شده است.


هاشمی حمایت از اهالی فرهنگ، هنر و اصحاب رسانه را یکی از رسالت‌ها و مأموریت‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دانست و بیان کرد: در انتصابات مدیران کل 2 برنامه شامل مسئولیت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و ارشد وزارتخانه در استان‌ها بر عهده‌دارند و مسئول هماهنگی دستگاه‌های مرتبط با وزارتخانه فرهنگ و ارشاد اسلامی هستند.

 
وی با قدردانی از حمایت و همدلی نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه بوشهر، استاندار و نمایندگان استان در مجلس در انتصاب مدیرکل جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: درخواست می‌شود مدیرکل جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر با دقت، مسائل و مشکلات را رصد و پیگیری کند تا سبب دلگرمی و دل‌خوشی همه هنرمندان این خطه شود.


معاون امور حقوقى، مجلس و استان‌های وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر را دارای ظرفیت‌های مهم در عرصه هنرمندی و تولیدات دانست و بیان کرد: دولت مردمی و انقلابی است در این زمینه تا می‌توانیم به عرصه‌های خودجوش مردمی و انجمن‌ها اعتماد و کار سپاری شود.

هاشمی، اعتلای فرهنگ ایرانی اسلامی و توجه به فرهنگی بومی استان را مورد تأکید قرارداد و بیان کرد: توجه به ارزش‌های انقلابی در قالب هنر امری مهم و ضروری است.


در این نشست عبدالرحیم افروغ به‌عنوان مدیرکل جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر معرفی و از خدمات فاطمه کرم پور قدردانی شد.


عبدالرحیم افروغ، مسئولیت‌‌هایی همچون رئیس اتحادیه انجمن اسلامی دانش‌آموزان استان بوشهر، سازمان فضای مجازی سراج ، شورای عالی جوانان استان بوشهر و بخشداری سعدآباد در کارنامه دارد.

کد خبر 1128794

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha