تولیدات باغی ۴۳ درصد کاهش داشته است

مدیر جهاد کشاورزی شیروان گفت: امسال تولیدات باغی شیروان ۴۳ درصد کاهش داشته است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از شیروان؛ «حسن ایزانلو» در جلسه شورای حفاظت از منابع آب شیروان اظهارکرد: کشاورزی در بحث دیم تعطیل است و کشت آبی هم بیش از ۹۰ درصد وابسته به چاه های آب است که امسال ۴۳ درصد، کاهش تولیدات باغی در شهرستان داشته ایم و گرانی نهاده ها و کمبود آب کشاورزی شهرستان را با مشکلات زیادی مواجه کرده است.

 

مدیر جهاد کشاورزی شیروان خاطرنشان کرد: خشکسالی ها و کاهش بارندگی ها موجب شده کشاورزی آبی در خطر باشد و کشاورزان بابت این موضوع نگران هستند.

 

فرماندار شیروان هم گفت: تاکنون در این خصوص جلسات متعددی برگزار شده که اینک شرایط خوب نیست و باید طوری مدیریت شود که در بحث شُرب و کشاورزی با مشکل مواجه نشویم.

 

«علی ذوالفقاری» افزود: باید جلسات توجیهی و آموزشی برای کشاورزان برگزار شود و در بحث مدیریت مصرف آب، تمهیدات لازم در این راستا صورت گیرد.

 

رییس اداره پیش بینی هواشناسی شیروان هم گفت: امسال نسبت به سال گذشته ۸۲.۸ درصد شیروان را خشکسالی فرا گرفته است.

 

«رسول رهنما» افزود: کاهش بارندگی ها به صورت متوالی در این شهرستان ادامه داشته به طوری که نسبت به بلند مدت، ۳۶.۵ درصد شیروان تحت تاثیر خشکسالی قرار گرفته است و بارندگی های ابتدای امسال تاکنون تاثیر چندانی روی افزایش منابع آب نداشته است.

 

وی خاطرنشان کرد: سه ماه سال زراعی گذشته، ۲۹ میلی متر بارندگی در شیروان ثبت شده که این آمار امسال  ۲۲.۵ میلی متر بوده و ۱۶.۴ درصد کاهش بارندگی در مقایسه با پارسال و ۴۹.۶ درصد کاهش را نسبت به سال قبل آن را نشان می دهد.

کد خبر 1128801

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha