کتاب« آتالار سوزی» رونمایی شد

با استقبال مردم و فرهیختگان ادب و هنر، در سالن مجتمع فرهنگی ارشاد اسلامی سنقر و کلیایی کتاب آتالار سوزی رونمایی شد.

 به گزارش خبرگزاری شبستان در کرمانشاه، محمدرضا کماسی ، بر لزوم گسترش فرهنگ مطالعه  و کتابخوانی در خانواده ها تاکیدکرد و گفت: ملاک و معیار سنجش فرهنگ در هر جامعه ای سرانه مطالعه در آن جامعه است، لذا مطالعه و دانایی مسیری برای ساختن دنیایی بهتر و زیباتر برای خود و فرزندانمان است، در همین راستا از خانواده ها انتظار داریم فرهنگ کتاب و کتابخوانی را از دوران کودکی به فرزندان خود بیاموزند. 

 

در این مراسم دکتر مظهری در سخنانی ضمن تقدیر از مسئولان برگزار کننده این برنامه، با اشاره به سرافراز بودن پرچم ایران در هشت سال دفاع مقدس ،افزود : رزمندگان و شهدا با اهدای جان عزیز خود در هشت سال دفاع مقدس از وجب به وجب خاک مملکت دفاع کردند و با خون خود شناسنامه این مملکت را امضا کردند، بنابراین دنیا بفهمد به مملکت ایران اسلامی نمی‌شود تجاوز کرد.

وی شناسنامه فرهنگی ایران را شاهنامه فردوسی معرفی کرد و خاطر نشان کرد: درهیچ زبانی به اندازه زبان فارسی شعر باهمه حوادث دست به گردن نیست، بنابراین با جرات می توان گفت اشعار ایرانی سردمدار اشعار در تمام دنیا است.
 

مظهری شعر حافظ را شناسنامه آینی شیعه دانست و گفت: از نظر آیینی حافظ از زبان مولی الموحدین یعنی «فُزْتُ وَ رَبِّ الْکَعْبَة» و شهادت امام علی(ع) در 21رمضان با سرودن شعر «دوش وقت سحر از غصه نجاتم دادند/ واندر آن ظلمت شب آب حیاتم دادند» شناسنامه آیینی شعر شیعه را امضا کردند.

وی  در پایان ضمن تقدیر از علی عمرانی، شهر سنقر را به بوستان هزار گل تشبیه کرده و از مسوولان خواست اهالی ارزشمند فرهنگ و هنر شهرستان را حمایت کنند.

 

 کتاب «آتالار سوزی» (سخنهای پدران) حاصل گردآوری و تحقیق میدانی شاعر پیشکسوت سنقری علی محمد عمرانی با موضوع ضرب المثل های بومی و فولکلور سنقری به زبان ترکی سنقری است.

 

قابل ذکر است این برنامه ادبی هنری به همت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی سنقروکلیایی و همکاری انجمن ادبی بوی جوی مولیان در محل مجتمع فرهنگی ارشاد برگزار گردید.

 

کد خبر 1128828

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha