وجود ۲۳ هزار نفر بیکار  زیبنده مردم ایلام نیست/ حفظ زنجیره تولید و توجه به صنایع تبدیلی در اولویت قرار دارد

بهرام نیا با بیان اینکه بانک ها باید توجه کنند تا تسهیلاتی که ارائه می شود به سمت صنایع تبدیلی سوق یابد، گفت: زیبنده استان نیست که حدود ۲۳ هزار نفر در این استان بیکار باشند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام، استاندار ایلام، صبح امروز(۲۹ آذر)  در جلسه کارگروه اشتغال استان، اظهار کرد: به دنبال آغاز یک حرکت مناسب برای ایجاد اشتغال و کاهش تعداد بیکاران هستیم زیرا زیبنده  استان نیست که حدود ۲۳ هزار نفر بیکار داشته باشد.

 

«حسن بهرام نیا» یادآور شد: باید با هماهنگی لازم بین همه دستگاه های اجرایی، این جمعیت بیکار را بین دستگاه های اجرایی تقسیم و هر کدام برای بخشی از این بیکاران، شغل ایجاد کنند.

 

وی افزود: در تعریف فعلی، هر کس در هفته یک ساعت فعالیت داشته باشند شاغل محسوب می شود، ولی این واقعیت نیست و آن چیزی که امروز جوانان و افراد جویای کار ما به عنوان شغل می دانند این است که روزی 8 ساعت کار کند و بیمه داشته باشد.

 

استاندار ایلام در ادامه تصریح کرد: بانک ها پرداخت تسهیلات در حوزه کشاورزی را منوط به رهن گذاردن سند زمین زراعی می کنند که این موضوع باعث می شود بسیاری از متقاضیان، از دریافت این تسهیلات صرف نظر کنند.

 

وی با بیان اینکه بسیاری از محصولات ما در استان بدون فرآوری است و زنجیره ی ارزش در آن ها لحاظ نمی شود، تصریح کرد: در حوزه کشاورزی ارزش افزوده ای که می توان ایجاد کرد، در بسته بندی محصولات است.

 

بهرام نیا ابراز کرد: بانک ها باید توجه کنند تا تسهیلاتی که ارائه می شود به سمت صنایع تبدیلی سوق یابد، به عنوان مثال در معادن و یا کشاورزی، فراوری و بسته بندی محصولات را در دستور کار قرار دهیم زیرا ارزش افزوده این تولیدات در فرآوری و یا در بسته بندی محصولات آنان است.

 

وی یکی از سیاست های کارگروه اشتغال را حفظ زنجیره ارزش دانست و تاکید کرد: این سیاست ها در بحث فرآوری و صنایع تبدیلی مصادق پیدا می کند.

 

استاندار ایلام در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه پرداخت تسهیلات باید منوط به پرداخت حق بیمه ی افرادی که شاغل شده اند باشد،  گفت: از این پس ملاک ما در اشتغال پرداخت بیمه است و باید بانک ها در زمان پرداخت تسهیلات اشتغال باید لیست بیمه افراد را ارائه دهند.

 

وی ابراز کرد: قیمت کالاهای مصرفی در استان ایلام بیشتر از استان های دیگر است، این موضوع مورد قبول نبوده و  دستگاههای نظارتی استان لازم است به صورت جدی این مهم را پیگیری و با حضور میدانی موضوع نظارت دقیق بر روند قیمت ها  را مورد توجه قرار دهند.

 

بهرام نیا با اشاره به اینکه تعطیل بودن نانوایی های استان در روز جمعه نشان دهنده ضعف های نظارتی است و لازم است در این زمینه تجدید نظر شود، گفت: از آنجایی که اشتغال زایی در روستاها موجب مهاجرت معکوس و توسعه روستاها می شود ، کارگروه اشتغال استان این مهم را مورد توجه قرار دهد.

 

استاندار ایلام خاطرنشان کرد: به خاطر رونق اشتغال و توسعه کمی و کیفی اشتغال، ادارات استان در قالب کارهای پیمانکاری به تولیدات کارخانجات و مراکز  تولیدی استان توجه ویژه ای شود و در این زمینه کارگروه ویژه ای تشکیل شود تا شاهد تقویت زیرساختهای تولید در استان باشیم.

کد خبر 1128846

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha