فهما به دنبال کشف توانمندی ها و استعدادهای بچه های مسجد است

حجت الاسلام مختاری ولاشدی گفت: اجرای طرح فهما به معنای بستری برای بروز توانمندی ها و استعدادهای بچه مسجدی هاست و کانون های مساجد بهترین مکان برای شناسایی استعداد های جوانان و نوجوانان است.

حجت الاسلام « هادی مختاری ولاشدی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در مازندران اظهار کرد: اجرای طرح ملی «فهما» به منظور کشف و شناسایی استعدادهای مردمی در کانون‌های مساجد و رقابتی سالم میان بچه‌های مسجد در بستر فضای مجازی جهت امتیازدهی به فعالیت‌ها با توجه به طرح‌ها و برنامه‌های کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در حال انجام است.

 

مدیر مسئول کانون فرهنگی هنری ثامن الائمه(ع) مسجد صاحب الزمان(عج) روستای گل چالسرنکا افزود:  این طرح در قالب شبستان و رواق‌های مختلف ۱۲ گانه در سامانه بچه‌های مسجد تعریف شده که باید فعالیت‌ها در آن ثبت و امتیاز لازم اخذ شود.

 

وی خاطر نشان کرد: عمده فعالیت های کانون فرهنگی هنری ثامن الائمه(ع)  روستای گل چالسرنکا دیدار با خانواده شهدا، شنبه های کتاب، شرکت در مسابقات کتابخوانی، ثبت اثر تقلیدی سرود، ثبت آثار تولیدی در حوزه شعرو نویسندگی، سرود، برگزاری جلسه نقد و بررسی فیلم و نمایش، تولید آثار تئاتر مسجد، ثبت خدمات کانونی و.. بوده است.

 

حجت الاسلام مختاری ولاشدی گفت: اجرای طرح فهما بروز توانمندی ها و استعدادهای بچه مسجدی هاست و کانون های مساجد بهترین مکان برای شناسایی استعداد های جوانان و نوجوانان است.

 

وی تصریح کرد: فعالیت های خوب و مناسبی در طول سال توسط بچه مسجدی ها در کانون مساجد انجام می شود که فعالیت های اثرگذار و مثمر ثمر است و نیازمند است که این فعالیت ها در قالب پورتال بزرگتری دیده شود تا همه کشور از فعالیت های هم اطلاع داشته باشند.

 

مدیر مسئول کانون فرهنگی هنری ثامن الائمه(ع) مسجد صاحب الزمان(عج) روستای گل چالسرنکا افزود : اکنون اجرای طرح فهما بخشی از این اطلاع رسانی را برعهده گرفته و رقابت بچه‌های مسجد در بستر فضای مجازی گامی مهم برای توسعه فعالیت های بیشتر در ادامه راه است.

 

حجت الاسلام مختاری یادآور شد: امسال با توجه به ادامه دار بودن ویروس کرونا در کشور، سومین رویدا فهما با شعار« به توان مردم » با رعایت پروتکل های بهداشتی در حال برگزاری است و فعالیت های مختلفی از کانون فرهنگی هنری ثامن الائمه(ع)  روستای گل چالسرنکا در قالب برگزاری کلاس های آموزش  قرآن و احکام، برگزاری مناسبات مذهبی و اعیاد توسط جوانان، پخت غذاي نذري و توزيع آن بین نیازمندان، تهیه و توزیع بسته های معیشتی ، برگزاری مسابقات ورزشي و فعالیت های فرهنگی و اجتماعی ثبت شده است.

کد خبر 1128883

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha