ابعاد و پیامدهای حماسه ۹ دی تبیین شود

محسنی با اشاره به حماسه ۹ دی گفت: ابعاد، آثار و پیامدهای این رخداد تاریخی باید تبیین شود.

«محمدرضا محسنی» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از فومن با گرامیداشت ۹ دی اظهار کرد: حماسه ۹ دی ایام الله مهمی محسوب می شود که نقطه عطف تاریخ معاصر برای نسل های دوم و سوم انقلاب است. 


فرماندار فومن با بیان این که حادثه بزرگ و حماسه تاریخی ۹ دی نشان دهنده بصیرت و آگاهی مردم ولایتمدار میهن اسلامی ما بود افزود: باید از ظرفیت جوانان و ذخیره های انقلاب و دفاع مقدس برای تبیین و تشریح ارزش ها و ارتقای سطح فرهنگی شهرستان استفاده کنیم.


وی گفت: استحاله نظام و انقلاب از اهداف دشمنان است و توجه به جوانان و استفاده از ظرفیت آن ها می توان اقدام موثری در خنثی کردن توطئه های دشمنان باشد.


محسنی با اشاره به حماسه ۹ دی تصریح کرد: ابعاد، آثار و پیامدهای این رخداد تاریخی باید تبیین شود.


فرماندار فومن خاطرنشان کرد: اگر مقام معظم رهبری و جایگاه ولایت نبود، شرایط کشور در سال ۸۸ به گونه دیگری رقم می خورد خاطرنشان کرد: همچنین یکی از مواردی که مقام رهبری بر آن تاکید داشتند این بود که در زمینه حوادث سال ۸۸، دو رویکرد وجود داشت: یکی رویکرد و اقدامات دشمنان و دیگری، رویکرد ملت ایران در حماسه ۹ دی، معیار قرار دادن این دو موضوع بسیار حائز اهمیت است.


وی، پیامدها و آثار همبستگی و هوشمندی مردم در مقابله با تهدیدات را مورد توجه قرار داد و افزود: سیاست بهره گیری حداکثری از ظرفیت فضای مجازی باید مورد توجه متولیان قرار بگیرد، سهم فرهنگ انقلابی در فضای مجازی باید افزایش یابد و حماسه ۹ دی را تبیین کرد.

 

محسنی با بیان این که توسل به رهبری و ولایت به منظور عبور از بحران ها باید به نحو شایسته ای تبیین شود گفت: هوشیاری و بصیرت مردم گیلان در سال ۸۸ در این زمینه تاریخ ساز شد.


فرماندار فومن توجه به لزوم برگزاری برنامه های روشنگرانه، استفاده از زبان هنر به منظور تشریح ماوقع و حماسه ملت ایران در سال ۸۸ را خواستار شد و تصریح کرد: دستگاه های فرهنگی باید در این زمینه اهتمام بیشتری داشته باشند تا این حماسه بزرگ به نحو احسن تبیین شود.


 فرماندار فومن با اشاره به برگزاری مراسم تجمع ۹ دی با حضور حداکثری مردم ولایتمدار و بصیر شهرستان فومن، همکاری و معاضدت متولیان و مشارکت آحاد مردم را مورد توجه قرار داد و خاطرنشان کرد: روز ۹ دی، تجلی وحدت ملی است و با حضور پرشور آحاد مردم شریف شهرستان برگزار خواهد شد.

کد خبر 1128892

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha