مساجد میعادگاهی برای کمک به محرومان و نیازمندان است

حجت‌الاسلام روحانی با بیان اینکه مساجد به میعادگاهی برای کمک به محرومان و نیازمندان تبدیل شده است گفت: کمک به محرومان و نیازمندان در شب یلدا آن هم به شکل مسجد محوری حرکت خوبی است که در شهرستان رودسر به ثمر نشست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، حجت‌الاسلام «تقی روحانی» امروز (دوشنبه، 29 آذر) در مراسم اهداء بسته‌های معیشتی شب یلدا در جمع بازاریان، خیران، پایگاه مقاومت بسیج، اتحادیه صنف مشاوران املاک و اتومبیل شهرستان رودسر اظهار داشت: اتفاقات خوب و مبارکی که تحت عنوان مواسات، همدلی و کمک مؤمنانه در کشورمان و در دوران سخت شیوع کرونا شکل گرفته ریشه در مکتب امیرالمؤمنین علی(ع) و اهل بیت(ع) دارد.

 

امام جمعه شهرستان رودسر پیشتازی اهل بیت(ع) در امر مواسات، کمک به محرومان، نیازمندان و تلاششان در امور خیرخواهانه را مورد تاکید قرار داد و گفت: حضرت فاطمه زهرا(س) یک وصیت نامه برای امیرالمؤمنین علی(ع) و یک وصیت نامه هم برای همه ما مقرر داشتند و در آن فرمودند از شیعیانم تلاوت قرآن، انفاق و توجه به همنوعان را انتظار دارم.

 

روحانی نقش ارزنده مردم در کمک‌ها و حمایت‌هایی که دو نهاد کمیته امداد امام خمینی(ره) و بهزیستی از جامعه محرومان و نیازمندان دارند را برشمرد و تصریح کرد:‌ کسی که شیعه واقعی امام حسن(ع)،  امیرالمؤمنین علی(ع) و اهل بیت(ع) است وقتی که محروم و نیازمندی را می‌بیند آرام و قرار ندارد و همواره دست آن‌ها را می‌گیرد.

 

وی مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم که به علت شیوع ویروس منحوس کرونا ایجاد شد را مورد اشاره قرار داد و با بیان اینکه کمک به همنوعان باید در اولویت همه ما قرار بگیرد اظهار داشت: در همین شرایط کرونایی و وضعیت بد اقتصادی از شهرستان رودسر به ستاد عتبات عالیات 200 میلیون تومان کمک رسانده شد که این امر نشان دهنده ارادت مردم به اهل بیت عصمت و طهارت (ع) است.

 

امام جمعه شهرستان رودسر با تاکید بر اینکه اصحاب رسانه باید تجلی‌های حضور خالصانه مردم در میدان مواسات، همدلی، کمک به محرومان و نیازمندان در ایام مختلف سال را تبلیغ و ترویج کنند افزود: بازاریان، اتحادیه‌ها، خیران و همه صنوف شهرستان رودسر در امر مواسات و کمک مؤمنانه تاکنون صحنه‌های زیبایی را خلق کرده‌اند.

 

روحانی با اشاره به اینکه حرکت صنوف و اتحادیه‌های شهرستان رودسر برای کمک به نیازمندان در شب یلدا به شکل مسجد محوری انجام شده است از این حرکت ارزشمند تقدیر کرد و گفت: مساجد سنگر اسلام و پایگاهی بسیار عظیم محسوب می‌شود و خوشحالیم که خانه خدا به میعادگاهی برای کمک به محرومان و نیازمندان تبدیل شده است.

 

وی کمک به محرومان را برای افراد خیر و نوع دوست ذخیره‌‌ای مطمئن در دنیا و آخرت و در نزد پروردگار متعال دانست و خاطرنشان کرد: از مجموعه اتاق اصناف شهرستان انتظار دارم برای ترویج چنین حرکت‌های انسان دوستانه و خیرخواهانه و کمک به خانواده‌های کم‌برخوردار در بین صنوف مختلف اهتمام لازم را داشته باشند.

 

پایان پیام/

کد خبر 1128997

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha