سبک زندگی فاطمی جامعه را در برابر آسیب ها واکسینه می کند 

حجت الاسلام مصطفی عرب گفت: سبک زندگی فاطمی جامعه را در برابر آسیب ها واکسینه می کند و برای تحقق تمدن نوین اسلامی و زمینه سازی ظهور امام زمان (عج)، اگر به این الگو که آزمون و خطا ندارد، عمل کنیم، مصون از خطاها می مانیم.

حجت الاسلام «مصطفی عرب» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، ضمن تسلیت ایام شهادت حضرت زهرا (س)، گفت: متاسفانه امروز شیوه زندگی برخی از افراد جامعه مطابق با مدل زندگی غربی است و این امر نشان می دهد که رسانه های بیگانه در سبک زندگی مردم نفوذ کرده و آن را تغییر داده اند.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه جیرفت با بیان این مطلب که سبک زندگی فاطمی جامعه را در برابر آسیب ها واکسینه می کند، ابراز کرد: برای تحقق تمدن نوین اسلامی و زمینه سازی ظهور امام زمان (عج)، باید به این الگو از زندگی که آزمون و خطا ندارد، عمل کنیم.

وی ترویج سبک زندگی فاطمی را در جامعه ضروری قلمداد کرد و افزود: این نوع از سبک زندگی که همراه با مودت، رحمت، گذشت، ایثار و صبر است موجب انس و الفت بیشتر زوجین شده و در نهایت و به پایه های زندگی مشترک استحکام می بخشد.

حجت الاسلام عرب نیت در سبک زندگی فاطمی را خالصانه و الهی برشمرد و تاکید کرد: قطعا الگوپذیری از این نوع سبک زندگی ما را از ارتکاب به گناه دور می کند.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه جیرفت انفاق را یکی از ضروریات جامعه امروز ما، دانست و بیان کرد: در سبک زندگی فاطمی کمک به فقرا و نیازمندان، همسایگان، پرداخت زکات و انفاق مورد توجه است و اگر این مسائل در جامعه نهادینه شوند برکات فراوانی بهمراه دارد.

وی با اشاره به این که یکی از مباحث مهم سبک زندگی فاطمی شیوه تربیتی فرزندان است، اظهار کرد: اساتیدی از شرق و غرب عالم راه و روش های متعددی را برای تربیت فرزندان ارائه کرده اند که همراه با آزمون و خطا بوده و تنها روش تربیتی معصومین (ع)، عاری از هرگونه خطا و آزمون است.

حجت الاسلام عرب اضافه کرد: یکی از روش هایی که می توان مباحث تربیتی را به فرزندان آموزش داد، استفاده از ظرفیت شعر، قصه و بازی است و با پیاده کردن این روش ها می توانند در مسیری موفق حرکت کنند.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه جیرفت سند ۲۰۳۰ را مدل غربی شیوه تربیتی فرزندان، دانست و تاکید کرد: روش های تربیتی این سند مغایر با سبک زندگی فاطمی است و اثرات مخربی بر تربیت فرزندان دارد.

وی نقش بی بدیل مساجد در ترویج سبک زندگی فاطمی را غیر قابل انکار قلمداد کرد و افزود: برای ترویج سبک زندگی فاطمی و سیره حضرت زهرا (س) در ایام فاطمیه و یا در سایر مناسبت ها، مساجد می توانند به صورت فعال و پویا با اجرای برنامه های مختلف به معرفی این نوع از سبک زندگی بپردازند.

حجت الاسلام عرب عنوان کرد: کانون های فرهنگی هنری مساجد می توانند احادیثی از حضرت زهرا (س) را در قالب عکس نوشت، موشن گرافی، استیکر و کلیپ تهیه کرده و در فضای مجازی منتشر کنند و یا با استفاده از ابزار هنر همچون خطاطی و نقاشی اقدام به برپایی نمایشگاه فاطمی در مساجد کنند.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه جیرفت برگزاری مسابقات فرهنگی را یکی دیگر از راه های ترویج سبک زندگی فاطمه برشمرد و ابراز کرد: جوایزی که به نفرات برتر اهدا می شود باید هدفمند بوده و در کنار این جوایز، بهتر است متناسب با سن افراد یک کارت تبریک همراه با ویژگی اخلاقی حضرت زهرا (س) نیز هدیه داده شود.

وی یکی از ویژگی های حضرت زهرا (س) را حفظ حجاب دانست و ادامه داد: مدیران کانون های مساجد با همراهی ائمه جماعات می توانند در ایام فاطمیه با برپایی کرسی های آزاد اندیشی به چرایی فلسفه عفاف و حجاب که در سیره حضرت زهرا (س) مورد توجه است، بپردازند.

حجت الاسلام عرب اظهار کرد: علاوه بر این کانون ها می توانند یک هیئت اندیشه ورز متشکل از جوانان مسجدی را راه اندازی کرده و به طور هدفمند برنامه هایی را با موضوع عفاف و حجاب اجرا کنند.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه جیرفت در خاتمه گفت: می توان در راستای ترویج سبک زندگی فاطمی کتاب هایی همچون کتاب ترگل که ادله عقلی حجاب است را در طرح های نذر در گردش کتاب و شنبه های با کتاب مساجد به نوجوانان و جوانان معرفی کرده و برای مطالعه در اختیار آنها قرار داد.

کد خبر 1129069

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha