توجه به قرآن و نماز موجب توسعه آموزش و پرورش می‌شود

امام جمعه سنندج گفت: توجه به موضوع با اهمیت قرآن، عترت و نماز باعث توسعه و ترقی آموزش و پرورش می‌شود.:

به گزارش خبرگزاری شبستان در کردستان، ماموستا فایق رستمی امام جمعه سنندج در نشست شورای آموزش و پرورش کردستان، توجه به موضوع با اهمیت قرآن، عترت و نماز را باعث توسعه و ترقی آموزش و پرورش دانست و گفت: اجرای برنامه های قرآنی موجب مانوس شدن دانش‌آموزان با کلام وحی و تربیت قرآنی می شود.

 

 

وی با اشاره به جایگاه قرآن و توجه کتاب الهی به علوم مختلف و قسم خداوند متعال به قلم، گفت: قلم در دست علما و معلمان قرار دارد و این نشان دهنده اهمیت علم و موضوع تعلیم و تربیت است.

 

 

ماموستا رستمی با بیان اینکه علم تنها در آموزش و تربیت خلاصه نمی شود بلکه علم باید در زمینه‌های مختلف تولید و توسعه داده شود، اظهار داشت: تقویت بنینه آموزش و پرورش باعث آبادانی و توسعه کشور می‌شود و ضرورت دارد که کمک به دستگاه تعلیم و تربیت همواره در دستور کار مسئولین قرار گیرد.

 

 

  
مهدی نامدار معاون آموزش متوسطه استان کردستان نیز در این نشست گزارش عملکرد آموزش و پرورش، اقدامات، دستاوردها و موفقیت‌های دانش‌آموزان استان در مسابقات، جشنواره‌ها، المپیادها و رقابت‌های علمی، ورزشی، قرآنی و  هنری را تشریح کرد.

 

 

حجت‌الله نریمانی معاون پرورشی و فرهنگی استان کردستان نیز نحوه مشارکت کلیه دستگاه‌های فرهنگی در برگزاری چهلمین دوره جشنواره فرهنگی دانش‌آموزان (جشنواره فردا )و برگزاری بیست و دومین فراخوان ملی پرسش مهر ریاست جمهوری با موضوع ایران قوی را تشریح کرد.

 

 

وی در ادامه گزارشی از تعمیر و تجهیز مراکز دار القرآن وابسته به آموزش و پرورش، تعمیر، تجهیز و احداث نماز خانه‌های مدارس و پرداخت حق‌القدم ائمه جماعت روحانی مدارس و برنامه های گرامیداشت هفته قرآن، عترت و نماز استان در سال جاری ارائه کرد و خواستار مجوز شورا برای اختصاص اعتباری برای هزینه غذایی راهیان نور دانش‌آموزی از محل منابع مدارس شبانه روزی و تجلیل از نفرات برتر استان شد.

 

 

زارعی رئیس شورای اسلامی اسلامی سنندج نیز در این نشست از همکاری خوب آموزش و پرورش در اجرای طرح های مدیریت شهر و و تعامل و همراهی در اجرای برنامه‌ها تشکر کرد و گفت: آموزش و پرورش یکی از دستگاه‌های فعال در راستای شهر خلاق موسیقی است و اولین هنرستان‌ها موسیقی نیز در سنندج راه اندازی شده است.

 

 

وی با تبریک موفقیت‌های دانش‌آموزان استان در کنکور سراسری و المپیادهای علمی و نانو، از آمادگی شورای اسلامی و شهرداری سنندج برای اجرایی شدن بند هـ قانون بودجه و تبدیل فضاهای مدارس دارای شرایط به تجاری و استفاده از مزایای آن برای درآمدزایی خبر داد و گفت: آماده همکاری در این خصوص با آموزش و پرورش هستیم.

 



سید انور رشیدی شهردار سنندج نیز آمادگی شهرداری را برای کمک آموزش و پرورش اعلام و گفت: شهرداری نیز در مناطق کم برخوردار و حاشیه شهر با آموزش و پرورش در بخشودگی هزینه ها و عوارض همکاری می‌کند و در صورت تامین زمین در حاشیه شهر برای احداث دارالقرآن، آمادگی داریم که با صدور پروانه و عوارض رایگان در این زمینه همکاری داشته باشیم.

کد خبر 1129359

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha