مساجد و مدارس ظرفیت خوبی جهت توسعه کتابخوانی هستند

خلیلیان بر توسعه متوازن فرهنگی و عمرانی خوزستان تاکید کرد و گفت: ظرفیت‌های بسیار خوبی در مساجد، مدارس و مکان‌های عمومی استان وجود دارد که می‌توانیم از این ظرفیت برای توسعه کتابخانه‌ها و کتابخوانی استفاده کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اهواز، «صادق خلیلیان» ظهر امروز (سه‌شنبه ۳۰ آذر) در پایان نشست انجمن کتابخانه‌های عمومی خوزستان اظهار کرد: کتابخانه و کتابخوانی نقش مهمی در توسعه هر کشوری به ویژه بخش فرهنگی ایفا می‌کند.

 

استاندار خوزستان بر توسعه متوازن فرهنگی و عمرانی استان تاکید کرد و افزود: یکی از مسائلی که در توسعه فرهنگی مطرح است بحث کتابخوانی و کتابخانه‌ها است.

 

وی ایجاد کتابخانه‌های دیجیتال را یک دیدگاه و رویکرد جدیدی دانست که مطرح شده و اضافه کرد: کتابخانه‌های دیجیتال به توسعه کتابخوانی تا دورترین مناطق، روستاها و مناطق محروم کمک می‌کند و افراد می‌توانند از طریق دیجیتال در دورترین نقاط به کتاب‌ها دسترسی داشته باشند.

 

خلیلیان با اشاره به اینکه با توسعه کتابخانه‌های دیجیتال می‌توانیم یک توسعه فرهنگی خوبی را در استان دنبال کنیم ادامه داد: همچنین باید بتوانیم در زمینه‌های مرتبط با دیجیتال زیرساخت‌ها را توسعه دهیم چرا که بحث توسعه زیرساخت‌های مورد نیاز کتابخانه‌های دیجیتال بسیار مهم است.

 

وی تصریح کرد: ظرفیت‌های بسیار خوبی در مساجد، مدارس و مکان‌های عمومی استان وجود دارد که می‌توانیم از این ظرفیت برای توسعه کتابخانه‌ها و کتابخوانی استفاده کنیم و این کمک می‌کند که ما بتوانیم مسائل فرهنگی و مذهبی را به صورت توامان دنبال کنیم.

 

کد خبر 1129372

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha