توجه به صوت و لحن در قرآئت قرآن عامل موفقیت قاریان است

نماینده ولی فقیه در کردستان گفت: قاریان باید به صوت و لحن قرائت توجه خاصی داشته باشند چراکه اهتمام به این امر در موفقیت آنان نقش بسزایی خواهد داشت.

به گزارش خبرگزاری شبستان در کردستان، حجت‌الاسلام عبدالرضا پورذهبی نماینده ولی فقیه در کردستان در آیین افتتاحیه مهرواره قرآنی طاها در سنندج، اظهار کرد: قاریان قرآن برای مسلط شدن بر قرائت، تمرین زیادی می‌کنند اما نیاز است این تلاش بیش از گذشته استمرار پیدا کند که کاری معنوی و خداپسندانه است.

 

 

وی با بیان اینکه قرآن یک جلوه متنوع و بسیار پررونق دارد، افزود: قاریان باید تلاش کنند به صوت و لحن قرائت توجه خاصی داشته باشند چراکه اهتمام به این امر در موفقیت آنان نقش بسزایی خواهد داشت.

 

 

نماینده ولی فقیه در کردستان درست و زیبا خواندن قرآن را ضروری خواند و بیان کرد: الگوگیری از قاریانی مانند عبدالباسط و محمد عمران در مصر، برای قاریان در کشورمان می‌تواند فعالان قرآنی کشورمان را به مسیر موفقیت برساند.

 

 

حجت‌الاسلام پورذهبی تصریح کرد:  تفسیر، ترجمه، لغات و ادبیات قرآن بسیار وسیع است به هر قسمت از این کتاب آسمانی که نگاه کنیم، بهره خاصی می‌توان از آن برد که نشان از معجزه بودن آن دارد.

 

 

وی تاثیرگذاری معنوی قرائت قرآن در زندگی قاری و جامعه بشریت را چشم‌گیر دانست و خطاب به قاریان قرآن بیان کرد: به طور قطع بکارگیری کلمات و معنا برای قرائت درست، بسیار مهم است که البته حتما قاریان به این موضوع واقف هستند.

کد خبر 1129373

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha