اهدافمان با اختصاص و ایجاد ارز ۴۲۰۰ تومانی محقق نشد

آزادیخواه در خصوص ایجاد ارز ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی گفت: با اختصاص و ایجاد ارز ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی به اهدافی که داشتیم نرسیدیم.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان، حجت الاسلام احمد آزادیخواه، سخنگوی کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی شب گذشته (سه شنبه 30 آذر) در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه دو سیما در خصوص ایجاد ارز 4 هزار و 200 تومانی گفت: با اختصاص و ایجاد ارز 4 هزار و 200 تومانی به اهدافی که داشتیم نرسیدیم.

 

وی با بیان اینکه تا زمانی که قیمت ارز در کشورمان تک نرخی نباشد مدام برای دولتمان ایجاد آشفتگی خواهیم کرد، گفت: دولت نمی داند باید ارز را بر اساس 4 هزار و 200 مدیریت کند یا نرخ نیمایی و یا سند آزاد. با این حال همین حداقل 3 نرخی بودن ارز، خود ایجاد رانت خواهد کرد.

 

آزادیخواه با اشاره به اینکه هدف از ارز 4 هزار و 200 تومانی، تسهیلگری برای مصرف کنندگان است، ادامه داد: اما در شرایط فعلی خدمتی برای مصرف کنندگان ارائه نمی شود. در بحث واردات هم تا زمانی که نتوانیم بازاری رقابتی ایجاد کنیم با مشکلات موجود مواجه خواهیم بود.

 

سخنگوی کمیسیون کشاورزی مجلس با بیان اینکه واردات نابجا و بی رویه و عدم حمایت از تولید کنندگان داخلی در بسیاری از مواقع تبدیل به غده ای سرطانی برای کشور شد، گفت: بلافاصله سراغ واردات رفتن، زاده رانت هایی است که در تخصیص ارز ترجیحی وجود دارد البته این درست است که دولت باید در مواقع کمبود اقلام پروتئینی اقدام به واردات نماید اما همین اقدام خود تبعاتی درپی خواهد داشت.

 

آزادیخواه ادامه داد: در مواردی مشاهده شد که ارز ترجیحی برای واردات ذرت تخصیص یافت تا از ذرت گلوکز درست کنیم اما سرنخ ها به شرکت های شکلات سازی رسید که قصد داشتند با ارز 4 هزار و 200 تومانی به صادرات خود رونق ببخشند.

کد خبر 1129424

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha