گازرسانی به ۵۹۰ روستای استان در دستور کار است

شیخی گفت: گازرسانی به ۵۹۰ روستا در دستور کار قرار گرفته که ۳۹۰ روستا از این تعداد در حال اجراست و ۲۰۰ روستای دیگر نیز در مرحله پیمان‌سپاری است.

«علیرضا شیخی»، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در ارومیه، اظهار کرد: در حوزه روستایی تاکنون ۱۳۵۰ روستا را گازدار کرده‌ایم که شامل ۷۶ درصد از خانوار روستایی استان می‌شود و هدف‌گذاری ما افزایش این میزان به ۸۲ درصد تا پایان سال ۱۴۰۱ هستیم.

مدیرعامل شرکت گاز آذربایجان‌غربی گفت: هدف‌گذاری ما افزایش خانوار روستایی بهره‌مند از گاز در استان به ۸۲ درصد تا پایان سال ۱۴۰۱ است.

این مسئول همچنین با اشاره به برنامه‌ریزی این شرکت برای بهره‌برداری گاز روستاهای شهرستان‌های مختلف تا پایان سال‌جاری، تاکید کرد: سعی ما بر این است تا جایی که در توان‌مان هستد مشعل گاز حدود ۶۰ روستا را که عمده آنها تا دهه مبارک فجر خواهد بود را آماده کرده و به روشن کنیم.

مدیرعامل شرکت گاز آذربایجان‌غربی همچنین به در دستور کار بودن گازرسانی به ۵۹۰ روستا اشاره کرد و گفت: ۳۹۰ روستا از این تعداد در حال اجراست و ۲۰۰ روستای دیگر نیز در مرحله پیمان‌سپاری است.

شیخی با بیان اینکه خوشبختانه سرانه‌ی روستاهای مرزی از ۳۰ میلیون تومان به ۴۵ میلیون تومان افزایش یافته است، اظهار کرد: بر همین اساس تلاش ما این است اکثر روستاهای بالای ۲۰ خانوار را تا پایان سال ۱۴۰۱ گازدار کنیم.

وی با اشاره به مراحل پایانی تست و مقاومت گازرسانی ۲ شهر زرآباد و خلیفان، افزود: تلاش ما بر این است گاز شهر زرآباد را طی دهه مبارک فجر و گاز خلیفان را نیز تا پایان سال‌جاری به مرحله افتتاح و بهره‌برداری برسانیم.

وی ادامه داد: اخیرا روستای نصرت‌آباد در تکاب نیز به شهر تبدیل شده که خوشبختانه پیمانکار آن تعیین و گازرسانی به این شهر آغاز شده است.

 

کد خبر 1129452

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha