برگزاری یازدهمین جشنواره سالانه «شهادت» در واسط

انجمن فرهنگی امام حسین(ع) یازدهمین جشنواره سالانه «شهادت» را در واسط برگزار کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از العسکریین، یازدهمین جشنواره سالانه «شهادت» به مناسبت سالروز شهادت حضرت زهرا(ع) به همت انجمن فرهنگی امام حسین(ع) و با همکاری واحد موکب حسینی در منطقه الدبونی واسط و با نظارت پروژه تبلیغی حوزه علمیه در نجف اشرف و با مشارکت عتبات مقدسه(آستان مطهر علوی، حسینی، عباسی، عسکری و کاظمی) برگزار شد.

در این جشنواره که با شعار «معرفة السیدة فاطمه الزهراء"علیها السلام" سبیل نجاة الامة» برگزار شد، جمعی از شخصیت های حوزوی، دانشگاهی، عشایری و ساکنان سامراء حضور داشتند.

 

سخنرانان این جشنواره درباره ویژگی ها، شخصیت و زندگی حضرت زهرا(ع)، عبادت، جهاد، مواضع و فداکاری هایش در راه اسلام سخنرانی کردند.

همچنین در این جشنواره جنبه های مکتب انسان دوستانه حضرت زهرا(ع) که کامل ترین و ایده آل ترین الکوی مورد نظر پیام الهی است، به عنوان روش و رفتار زن مسلمان  بررسی شد.

 

در این جشنواره گروه سرود و تواشیح الجوادین در رثای حضرت زهرا(ع) مرثیه خوانی کردند. شرکت کنندگان از عتبات مقدس و شخصیت های حوزوی و دانشگاهی از نقش کمیته برگزارکننده این جشنواره تشکر کردند و برای حاکم بودن امنیت و صلح درسراسر این کشور دعا کردند.

عتبات مقدسه از این فعالیت ها و جشنواره ها و نشست ها که احیاگر مناسبت های اهل بیت(ع) است، حمایت می کنند.

کد خبر 1129472

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha