بهره مندی بیماران خاص و صعب العلاج از حمایتهای کمیته امداد

خسروی از بهره مندی ۸۷ بیمار خاص و صعب العلاج از حمایتهای کمیته امداد در هشت ماهه سال جاری خبر داد.

«ابراهیم خسروی»، ضمن تقدیر از همدلی و همراهی خیرین و نیکوکاران با کمیته امداد در راستای دستگیری از نیازمندان و محرومین به خبرنگار خبرگزاری شبستان در اراک گفت: رسیدگی و دستگیری از بیماران خاص و صعب العلاج یکی از وظایف کمیته امداد است که بحمدالله همواره با همدلی و همراهی مردم خیری و نیکوکار در کنارتلاش های و خدمات امداد انجام می شود.

 

رئیس کمیته امداد اراک منطقه یک اراک با اشاره به اینکه در ۸ماهه سالجاری از ۸۷ مددجوی بیمار خاص و صعب‌العلاج در شهرستان اراک منطقه یک حمایت شده است، افزود: بیش از۵۰۰ میلیون تومان برای این عزیزان از منابع دولتی و کمکهای مردمی هزینه شده است و این بیماران باید مورد توجه ویژه باشند.

 

وی ادامه داد: ارائه خدمات پزشکی به مددجویان در قالب های پرداخت فرانشیز درمان، پرداخت هزینه نگهداری و تهیه لوازم مورد نیاز پزشکی به مددجویان با بیماری صعب‌العلاج و بیماران خاص انجام می شود.

 

این مقام مسئول ادامه داد: پرونده بیماران خاص و صعب‌العلاج نیازمند در کمیته امداد موجود بوده و مردم خیر و نیکوکار شهرستان می‌توانند به این بیماران مساعدت کنند.

 

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) منطقه یک اراک، گفت: مردم خیر و نیک اندیش همشهری می‌توانند با وارد کردن کد دستوری (مربع) ۰۸۶*۸۸۷۷* با گوشی های همراه یا با شماره گیری تلفن ۰۸۶۳۳۱۲۶۲۳۱ حوزه مشارکتهای مردمی کمیته امداد و همچنین مراجعه به آدرس اینترنتی www.emdad.ir برای کمک به بیماران خاص و صعب‌العلاج اقدام کنند.

 

رشد ۱۴۹ درصدی مشارکت مردمی

 

خسروی در بخش دیگری از سخنانش از بهره‌مندی ۳۲۲ مددجو از خدمات مشاورو راهنمایی این نهاد خبر داد و گفت: خدمات مشاوره فردی وگروهی با هدف کاهش آسیبهای اجتماعی وسعی در بهبود سلامت روانی مددجویان زیر پوشش ارائه شده است.

 

این مقام مسئول در ادامه با اشاره به اینکه با وجود به محدودیتهای ایجاد شده در خصوص بیماری منحوس وهمه گیر کرونا، بیشتر خدمات مشاوره و راهنمایی به صورت فردی صورت گرفته است، خاطر نشان کرد: افرادی که دارای شرایط روحی وروانی حاد بوده اند به کلینیک تخصصی مشاوره معرفی شدند.

 

وی همچنین درخصوص اهمیت آموزش، آگاهی و ارتقا سلامت روان نیازمندان اظهار داشت: برگزاری کارگاه آموزشی با موضوع خانواده برای زنان سرپرست خانواده در سه شنبه های هر هفته در کمیته امداد منطقه یک، از جمله برنامه های ما در این راستا است.

 

رشد ۱۴۹ درصدی مشارکت مردمی در اراک منطقه یک

رئیس کمیته امداد اراک منطقه یک در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به رشد 149 درصدی مشارکت مردمی در هشت ماهه امسال گفت: با وجود برخی مشکلات اقتصادی درجامعه این میزان کمک های مردمی در ۸ ماهه سالجاری ۴۵ میلیارد و ۵۹۰ میلیون تومان بوده است.

خسروی با اشاره به اینکه این رقم در مقایسه با عملکرد مشابه سال گذشته که ۱۸میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان بوده نشان از رشد بیش از ۱۴۹ درصدی کمکها دارد، بیان کرد: کمکهای مردم نیک اندیش شهرستان اراک گره گشای بسیاری از مشکلات مددجویان و نیازمندان می شود.

 

این مقام مسئول اضافه کرد: از درآمدهای جذب شده در ۸ماهه سالجاری ۳۴میلیارد و ۱۶۲ میلیون تومان کمکهای مبتنی بر نیاز، ۴میلیارد و ۹۴۱ میلیون تومان زکوات و کفارات، ۴ میلیارد و ۷۴۰ میلیون تومان جهت ایتام ومحسنین و یک میلیارد و۷۴۸ میلیون تومان صدقات می باشد.

 

مراکز نیکوکاری بازوی توانمند امداد در کمک به نیازمندان هستند

رئیس کمیته امداد اراک منطقه یک با اشاره به اهمیت مرکز نیکوکاری به عنوان بازوی کمکی کمیته امداد در راستای خدمت رسانی به نیازمندان جامعه که همان ولی نعمتان هستند، گفت: از درآمد مذکور بیش از ۳۶ میلیارد تومان از طریق ۵۰ مراکز نیکوکاری فعال شهر و روستا بوده است.

 

خسروی اضافه کرد: کمک های مراکز نیکوکاری و مردم خیر و نیکوکار به صورت نقد و کالا در زمینه های صدقات، اکرام ایتام ، کمکهای مبتنی بر نیاز و زکات جمع آوری و بین نیازمندان توزیع شد.

 

وی ضمن تأکید بر استفاده از شیوه های نوین والکترونیکی در واریز کمکها به نیازمندان خاطرنشان کرد: همشهریان  ارجمند می توانند با شماره گیری با تلفن همراه با شماره #۰۸۶*۸۸۷۷* بصورت مستقیم وجوه خود را جهت کمک به نیازهای محرومان واریز نمایند.

کد خبر 1129514

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha