کانون ‌های فهما احیاگر نقش حقیقی مساجد هستند

غیبی پور بابیان اینکه مسجد در صدر اسلام، کانون توجه و پایگاه فعالیت های مختلف بوده است گفت: این نقش و جایگاه با گسترش فعالیت های کانون های فرهنگی هنری احیا می شود.

«روح الله غیبی پور» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شهرکرد اظهار داشت: مساجد تنها محل اقامه نماز و مجالس ترحیم نیست، بنابراین باید محور فعالیت های فرهنگی و هنری قرار گیرند.

 

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان کوهرنگ با بیان اینکه‌ راه‌اندازی کانون ‌های فرهنگی هنری در مساجد زمینه حضور پرشور و حداکثری نسل جوان در این اماکن امن الهی را فراهم کرده است، ادامه داد: حضور جوانان و نوجوانان در مساجد می‌تواند این نسل را در مقابل تهاجم فرهنگی دشمنان مصونیت بخشد.

 

وی با بیان اینکه مسجد در فرهنگ غنی دینی ما جایگاه ویژه ای دارد و پایگاهی است که تنها نباید به عنوان مرکز عبادی به آن بنگریم، ادامه داد: مسجد در صدر اسلام، کانون توجه و پایگاه فعالیت های فرهنگی، اقتصادی، دینی، سیاسی و حکومتی بوده است، این نقش و جایگاه با گسترش فعالیت های کانون های فرهنگی هنری احیا می شود.

 

غیبی پور با اشاره به راه اندازی رویداد ملی فهما گفت: رویداد ملی «فهما» فرصتی را فراهم کرد تا کانون‌ های فرهنگی، هنری داشته های خود را به میدان بیاورند و فرصتی ایجاد شد تا هر کانون به اندازه خودش دیده شود.

 

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان کوهرنگ ادامه داد: کانون های فرهنگی و هنری با هدف رونق بخشیدن به مساجد و جذب جوانان و مجهز کردن آنان به سلاح بصیرت از سوی متولیان در این مراکز آغاز شد.

 

وی با بیان اینکه فعالیت ‌های کانون‌ها در قالب رویداد ملی فهما با توجه به ظرفیت‌های محلی و بومی برگزار می‌شود، گفت: فعالیت ‌های خودجوش با محوریت مسجد در سایت بچه‌های مسجد بارگذاری می‌شود.

 

غیبی پور به سومین دوره برگزاری این رویداد ملی فهما اشاره کرد و گفت: این رویداد فرصتی برای شناسایی استعداد‌ها و ظرفیت‌های کانون ‌های مساجد فراهم کرده است که باید بچه‌های مساجد از آن بهره‌گیری کنند.

 

کد خبر 1129611

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha