زندان‌های کردستان بهترین خروجی را در تحقق برنامه‌های اصلاحی دارند

نماینده مردم سنندج در مجلس شورای اسلامی گفت: زندان‌های کردستان علیرغم محدودیت منابع مالی بهترین خروجی را در تحقق برنامه‌های اصلاحی و بازاجتماعی کردن زندانیان دارا است.

به گزارش خبرگزاری شبستان در کردستان، محسن فتحی نماینده مردم سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس شورای اسلامی در دیدار با مدیرکل زندان‌های کردستان اظهار کرد: زندان‌های استان کردستان علیرغم محدویت منابع مالی، بهترین خروجی را در تحقق برنامه‌های اصلاحی و بازاجتماعی کردن زندانیان دارا است.

 

 

وی با بیان این مطلب که زندان‌های استان نیازمند حمایت جدی برای تحقق رسالت اصلاحی و بازاجتماعی کردن است عنوان کرد: در بازدید از دو مجموعه زندان‌های سنندج و کامیاران، علیرغم مدیریت قابل تحسین در ایجاد بسترهای مناسب اشتغال و ارتقاء مهارت‌های حرفه‌آموزی با این منابع محدود مالی، مشکلات و کمبودها در این مراکز مشهود و قابل توجه است.

 

 

نماینده مردم سنندج در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: زندان‌های استان کردستان علیرغم محدویت منابع مالی، بهترین خروجی را در تحقق بازپروری و بازاجتماعی کردن زندانیان داراست.

 

 

فتحی تصریح کرد: رضایت مندی ایجاد شده بین زندانیان و ایجاد بستر مناسبت آموزشی و مهارت‌های شغلی با این هزینه‌های سرسام آور، قابل تحسین است و قطعا حمایت از این مجموعه حمایت از جامعه است و این دیدگاه ما در مورد زندان‌ها است.

 

 

مدیرکل زندان‌های کردستان نیز در این دیدار ضمن ارائه گزارش مختصری از شرایط زندان‌های استان با قدردانی از بازدید اخیر دکتر فتحی از زندان‌های استان و توجه به مشکلات و کمبودهای موجود در زندان‌های استان عنوان کرد: مستهلک شدن قریب به اتفاق مراکز اصلاحی و تربیتی با توجه به قدمت سال ساخت و کمبود قابل توجه فضای فیزیکی به منظور اجرای صحیح و کاربردی برنامه‌های اصلاحی و تربیتی و نیازمند احداث ساختمان جدید برای زندان‌ها است.

 

 

مراد فتحی افزود: با توجه به قرار گرفتن مراکز زندان‌ها در محدوده شهری نیازمند احداث ساختمان جدید و انتقال به خارج از حریم شهری هستیم که این مهم نیازمند اختصاص اعتبار کافی و توجه و حمایت نمایندگان مجلس است.

 

 

وی در این دیدار خواستار توجه ویژه و جدی به اختصاص اعتبارات و طرح‌های پیشنهادی بودجه در مجلس در سال 1401 شد.

کد خبر 1129735

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha