واقعه غدیر باید محور وحدت مسلمانان باشد

حجت‌الاسلام والمسلمین آل‌ هاشم گفت: واقعه غدیر باید محور وحدت مسلمانان باشد و عظمت عید اکمال دین و نعمت، به یک فرهنگ در جامعه تبدیل شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، حجت‌الاسلام والمسلمین «سیدمحمدعلی آل‌ هاشم» عصر روز گذشته، در دیدار با اعضای هیات رئیسه بنیاد بین‌المللی غدیر استان، اظهار داشت: باید نگاه پژوهشی و به‌روز نسبت به حوادث و رویدادهای تاریخی داشت.

نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی افزود: یک حادثه مهم، زمانی در تاریخ ماندگار می‌شود که رنگ الهی داشته باشد؛ لذا واقع غدیر در تاریخ جاری است و فراموش نمی‌شود.

وی با بیان این‌که واقعه غدیر باید محور وحدت مسلمانان باشد و عظمت عید اکمال دین و نعمت، به یک فرهنگ در جامعه تبدیل شود، گفت: نگاه جاری درس‌آموز و عبرت‌آموز واقعه غدیر خم هیچ گاه نباید مورد غفلت قرار گیرد.

امام جمعه تبریز با بیان اینکه ولایت حضرت علی (ع) مانند رسالت پیامبر اکرم (ص) انتخاب و انتصاب الهی بود، ادامه داد: عقل بشر از دریافت مقام معنوی امامت کوتاه است؛ از این رو عید غدیر باید بیش از پیش احیا شود و با توسعه‌ قلمرو آن، به صورت یک فرهنگ در آید.

حجت‌الاسلام والمسلمین آل‌ هاشم با تأکید بر ضرورت نهادینه شدن فرهنگ عاشورا و فاطمیه در جامعه، گفت: عظمت عید غدیر و ولایت امیرالمومنین علی (ع) را باید روشن و مشخص کنیم و همچنین نسبت به این نعمت الهی شاکر درگاه خداوند متعال باشیم.

کد خبر 1129815

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha