۸۰ درصد نسخه نویسی الکترونیکی در گیلان عملیاتی شد

​ابومحبوب با بیان اینکه ۸۰ درصد نسخه نویسی الکترونیکی در گیلان عملیاتی شده است گفت: نسخه نویسی الکترونیک از اول دی در گیلان به شکل کامل اجرایی شد.

«کوروش ابومحبوب» با بیان اینکه نسخه نویسی الکترونیک از امروز در گیلان به شکل کامل اجرایی می‌شود به خبرنگار شبستان گفت: گیلان در گروه دوم نسخه نویسی الکترونیک کشور قرار دارد.

 

مدیر پروژه نسخه نویسی الکترونیک اداره کل بیمه سلامت گیلان با بیان اینکه تا این لحظه 80 درصد نسخه نویسی الکترونیکی و عدم پذیرش نسخ کاغذی در استان عملیاتی شده است افزود: گیلان جزو استان‌هایی است که از قبل می‌توانست به شکل کامل از ثبت نسخ کاغذی جلوگیری کند.

 

ابومحبوب ارتقاء جایگاه گیلان در بحث نسخه نویسی الکترونیک در روزهای آینده را مورد تاکید قرار داد و عنوان کرد: بیمه سلامت یک میلیون و 250 هزار بیمه شده را در گیلان تحت پوشش قرار داده است و هزار و 680 مؤسسه هم خدمات درمانی را به این افراد ارائه می‌دهند.

 

وی با بیان اینکه اجرای طرح نسخه نویسی الکترونیک و عدم پذیرش نسخ کاغذی در راستای اجرای تکالیف قانونی سازمان بیمه سلامت آغاز شده است تصریح کرد: انتظار می‌رود در جهت جلوگیری از ایجاد هرگونه مشکل در مراکز درمانی و موسسات برای خدمات‌دهی به بیمه شدگان، همکاری‌های لازم توسط تمامی نهادها و سازمان‌های دخیل در بحث نسخه الکترونیکی انجام شود. 

 

مدیر پروژه نسخه نویسی الکترونیک اداره کل بیمه سلامت گیلان برخی از مزیت‌های این طرح را برشمرد و اضافه کرد: شفافیت اطلاعات، انضباط مالی، برنامه‌ریزی و مدیریت منابع، ایجاد پرونده الکترونیک سلامت و جلوگیری از نسخه پیچی اشتباه به علت بدخطی پزشک از جمله کارکردهای طرح نسخه نویسی الکترونیک محسوب می‌شود.

 

ابومحبوب سرعت بخشیدن در پرداخت مطالبات موسسات و جلوگیری از هدر رفتن سرمایه ناشی از میزان بالای صدور دفترچه را از دیگر مزیت‌های نسخه نویسی الکترونیک دانست و خاطرنشان کرد: صرفه‌جویی در هزینه، جلوگیری از اتلاف وقت جهت تعویض و تمدید دفترچه و مواردی از این دست از دیگر مزایای نسخه الکترونیکی به شمار می‌رود.

کد خبر 1129853

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha