تلاوت نفر اول مسابقات بین المللی دانشجویی درطلیعه  شب سوم/قرعه سخت به نام قاری تهرانی افتاد

همزمان با شب سوم مسابقات سراسری قرآن کریم بسیاری از قاریان خوش خوان و کسانی که طی سالیان گذشته در مرحله نهایی این دوره از مسابقات حائز رتبه های برتر شدند به اجرای تلاوت پرداختند.

به گزارش خبرنگار قرآن و معارف خبرگزاری شبستان؛ همزمان با برگزاری شب سوم چهل و چهارمین دوره مسابقات  سراسری قرآن کریم، قاریان ، حافظان و گروه‌های همخوانی و مدیحه سرایی به اجرای برنامه‌های خود پرداختند.بر این اساس اولین تلاوت شب سوم این رقابت ها با  تلاوت محمد حسن موحدی، قاری شرکت کننده از استان تهران آغاز شد.

 در ادامه مهرداد اسماعیل زاده از استان مازندران در رشته حفظ کل، محمد جواد جاوری  از استان تهران در رشته ترتیل، بهرام شاه ویران از استان آذربایجان غربی در رشته حفظ ۲۰ جزء قرآن کریم ،گروه همخوانی نصر از استان آذربایجان شرقی، محمدرسول تکبیری از استان تهران در رشته حفظ کل، محمد حسین حدادزاده از استان یزد در رشته ترتیل، یوسف جعفرزاده از استان هرمزگان در رشته قرائت تحقیق، کمیل هادی پور از استان مازندران در رشته حفظ ۲۰ جزء، محسن قاسمی از استان تهران در رشته قرائت تحقیق و مجتبی علیرضالو از استان تهران در رشته حفظ کل قرآن کریم برنامه‌های خود را ارائه کردند.

 

در ادامه محمد رضا رضایی از استان مازندران در رشته حفظ کل، آقایی از استان قم در رشته ترتیل، وحید نظریان از استان کرمانشاه در رشته قرائت تحقیق، گروه یاسین از استان مازندران در رشته مدیحه سرایی، عبدالله وردی زاده از استان تهران در رشته حفظ ۲۰ جزء، حمید صفدری از استان خراسان رضوی در رشته قرائت تحقیق، موسی معتمدی از استان اصفهان در رشته حفظ ک،ل محمد مهدی بیگی از استان تهران در رشته ترتیل، سینا طباخی از استان آذربایجان شرقی در رشته حفظ کل، گروه نورالزهرا از استان خوزستان در رشته مدیحه سرایی و کاظم آذرپیرا از استان خوزستان در رشته قرائت تحقیق به اجرای برنامه‌های خود پرداختند.

 

در آغاز شب سوم چهل و چهارمین مسابقات سراسری قرآن کریم، متولد ۳۱ شهریورماه سال ۱۳۶۵ دارای مدرک کارشناسی ارشد علوم قرآن و حدیث ، مسئول برگزاری مسابقات آستان مقدس حرم عبدالعظیم حسنی است که در کارنامه خود کسب رتبه اول مسابقات بین المللی دانشجویان مسلمان جهان و رتبه دوم مسابقات بین المللی کشور تونس در سال ۱۳۹۷وجود دارد.این قاری جوان و خوش خوان کشورمان به تلاوت سوره مبارکه بقره صفحه ۱۲ از آیه ۷۷ تا  ۸۳ پرداخت.

 

شاید یکی از قرعه های سخت این دوره از مسابقات سراسری قرآن کریم از لحاظ طولانی بودن و وقف و ابتدا به قاری خوشخوان تهرانی افتاد بر همین اساس این قاری خوش خوان در تلاوت خود از لحاظ وقت ابتدا با چالش جدی مواجه بود که باید با نفس طولانی آن را جبران می کرد.

 

 به نظر می رسد در شب سوم مسابقات سراسری قرآن کریم بسیاری از قاریان خوش خوان و کسانی که طی سالیان گذشته در مرحله نهایی این دوره از مسابقات حائز رتبه های برتر شده باشند تلاوت کنند؛ از این لحاظ در این شب یک رقابت نزدیک و سخت را در بین قاریان قرآن خواهد بود.

 

شاید به نوعی تلاوت محسن قاسمی از تهران وحید نظریان از کرمانشاه و محمد حسن موحدی از تهران جذابیت های بسیاری داشته باشد چرا که می‌تواند یکی از رتبه های برتر این دوره از مسابقات باشند.

کد خبر 1129861

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha