پرونده های متعددی درباره اختصاص ارز ۴۲۰۰ تومانی در کمیسیون اصل ۹۰ مجلس وجود دارد

پژمانفر با بیان اینکه پرونده های متعددی در کمیسیون اصل ۹۰ مجلس درباره اختصاص ارز ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی وجود دارد، گفت: برخی از آنها به قوه قضائیه ارسال شده و تعدادی دستگیر و با آنان برخورد شده است.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان، حجت الاسلام نصرالله پژمان فر، نایب رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی شب گذشته (چهارشنبه اول دی) در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه دو سیما با بیان اینکه پرونده های متعددی در این کمیسیون درباره اختصاص ارز 4 هزار و 200 تومانی وجود دارد که برخی از آنها به قوه قضائیه ارسال شده و تعدادی دستگیر و با آنان برخورد شده است، گفت: افرادی ارز 4 هزار و 200 تومانی دریافت کرده اند اما کالا وارد نکرده اند و برخی با جعل اسناد گمرک اعلام کرده اند واردات انجام داده و کالاها را توزیع کرده اند.

 

پژمان فر با بیان اینکه برخی کالاهای وارداتی با ارز 4 هزار و 200 تومانی نیز احتکار می شد و پس از گران شدن آن را در بازار توزیع می کردند، افزود: بخشی از کالاهای وارداتی با ارز ترجیحی نیز گم شده است.

 

نایب رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بر اساس گزارش کمیسیون اصل 90 درباره واردات نهاده های دامی با ارز ترجیحی، مشخص شد آنچه که از گمرک ترخیص می شده به دست مصرف کننده نمی رسید و قسمتی از آن گم شده است، گفت: زمانی که فاصله بین قیمت کالا با ارز 4 هزار و 200 تومانی با قیمت کالا در بازار آزاد زیاد است جریان فساد در آن ایجاد می شود.

 

وی با اشاره به اینکه برخی از پرونده ها نیز نشان می دهد در مواردی واردات با ارز 4 هزار و 200 تومانی بیش از نیاز کشور بود و این کالاها به صورت آزاد در بازار توزیع شده است، گفت: ذرت، جو و سویایی که اکنون در بازار آزاد توزیع می شود با ارز ترجیحی وارد شده است.

 

نایب رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: دو و نیم میلیون تن آرد صنعتی و 35 درصد از روغن مصرفی که با ارز 4 هزار و 200 تومانی وارد کشور شد صادر شده است.

کد خبر 1129877

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha