اقامه عزای فاطمی در مساجد گیلان/ بسته‌های حمایتی توزیع شد

همزمان با ایام فاطمیه کانون‌‌های مساجد گیلان همزمان با اقامه عزای فاطمی در همدلی با نیازمندان بسته‌های فاطمی و یلدایی را توزیع کردند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از رشت، همزمان با ایام فاطمیه و سوگواری شهادت دخت نبی مکرم اسلام، حضرت فاطمه(س)، کانون‌های مساجد گیلان رخت عزا به تن کرده و برای عرض ارادت به این بانوی مکرم اسلام، با برگزاری ویژه برنامه‌های سوگواری، اقامه عزا کردند.

 

مراسم سوگواری و عزاداری ایام فاطمیه اول به همت فعالان کانونی و مسجدی به منظور تبیین ابعاد شخصیتی، سیره حضرت فاطمه(س) و ترویج فرهنگ فاطمی در مساجد شهری و روستایی در حال برگزاری است. جوانان عضو کانون‌های مساجد با راه‌اندازی هیئت‌های عزاداری، میزبان سوگواران فاطمی بوده و مراسم سوگواری همراه با سخنرانی در خصوص ابعاد شخصتی حضرت زهرا(س) در مساجد گیلان برپاست.

 

 

سیاه‌پوش کردن مساجد و پیرامون آن، نصب پرچم عزاداری بر سر در خانه‌ها و مغازه‌ها، برپایی ایستگاه‌های صلواتی، پخت و توزیع غذای نذری در بین عزاداران فاطمی و اجرای طرح شنبه‌های کتاب با معرفی کتاب‌هایی با موضوع حضرت زهرا(س) از دیگر برنامه‌هایی است که طی این ایام در کانون‌های مساجد گیلان برگزار می‌شود.

 

بچه‌های مساجد گیلان همچنین با جهاد فرهنگی و اجرای رزمایش همدلی و مواسات، کانون‌های مساجد را به پایگاهی برای کمک به نیازمندان تبدیل کرده و در این ایام که با شب یلدا نیز مقارن شده بود، دستگیری از نیازمندان را اولویت قرار داده و با تهیه بسته‌های فاطمی و یلدایی به یاری محرومان شتافتند.

 

 

کانون محبان حضرت فاطمه الزهرا(س) به نیابت از چهار شهیده مدافع سلامت شهیدان «تهمینه ادیبی»، «رقیه رونقی»، «هانیه عدالتی» و « فریبا ایزدپناهی» بسته‌های معیشتی به ارزش بالغ بر ۲۰ میلیون ریال را به نیازمندن اهدا کرد. این بسته‌های معیشتی شامل مرغ، مرکبات (پرتقال، نارنگی، سیب،کیوی، خیار، انار، هندوانه ) و خرما  به ارزش ریالی هربستهحدود ۲۸۰ هزار تومان بوده است که در روستاهای پشتسان، زیرده، فتاتو و فشتکه رودسر توزیع شد.

 

کمک مومنانه کانون حضرت رقیه(س)  مسجد ولیعصر منگوده نیز  بسته‌های یلدایی بوده که شامل میوه، هندوانه و آجیل شب یلدا برای نیازمندان بوده است.

 

 

کانون فرهنگی و هنری شهید تندرو مسجد امام رضا(ع) حمیدیان نیز با توزیع بسته‌های فاطمی به کمک نیازمندان شتافت. این کانون با کمک خیرین بسته‌های معیشتی را بین نیازمندان منطقه حمیدیان مشتمل بر روغن، حبوبات، برنج، رب گوجه، چای و سویا به همراه بسته‌های میوه یلدایی توزیع کرد.

 

کانون فرهنگی هنری مسجد امام جعفر صادق(ع) آستارا نیز با توزیع گوشت قربانی الفبای همدلی را معنا کرد. این کانون با کمک خیرین و با رعایت کرامت انسانی بسته‌های گوشت را به نیازمندان اهدا کرد.

 

 

 

کد خبر 1129907

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha