وقایع تاریخ ساز ۹ دی باید تبیین شوند 

حجت الاسلام کاظم صادقی گفت: ۹ دی یک حماسه تاریخی است و ما وظیفه پیام رسانی چنین وقایعی برای نسل آینده را داریم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، ظهر امروز ۳ دی ماه حجت الاسلام «کاظم صادقی» در خطبه های نماز جمعه زهکلوت، ضمن سفارش به تقوای الهی، با اشاره به شاخصه های سبک زندگی فاطمی، گفت: رابطه حضرت فاطمه (س) و امام علی (ع) یک رابطه صمیمی است، متاسفانه برخی از خانواده ها دم از فاطمی و علوی بودن می زنند اما زندگی آنها رنگ و بوی فاطمی ندارد.

امام جمعه زهکلوت افزود: خواسته های فروان، عدم قناعت در زندگی، نبود ایثار و از خودگذشتگی در همسرداری برخی از دلایلی است که زندگی ها آنها عاری رنگ و بوی فاطمی است.

وی خاطرنشان کرد: ابتدایی ترین راه رسیدن به تقوای الهی، خودسازی است نه خودپسندی و خود رای بودن، و تقوای الهی از شاخصه های سیره حضرت عیسی (ع) بود.

حجت الاسلام صادقی با یادآوری حماسه بزرگ ۹ دی ماه، ابراز کرد: این روز یکی از معجزه های الهی و نماینگر قدرت فکری مردم است، مردمی که حول محور ولایت فقیه و حول محور اهل بیت (ع)  هستند و با حضور حماسی خود مشت محکمی بر دهان فتنه گران و دشمنان نظام و انقلاب اسلامی زدند.

خطیب جمعه زهکلوت ۹ دی را به یک حماسه تاریخی تعبیر کرد و ادامه داد: حماسه ۹ دی اتفاقی نیست و ما وظیفه پیام رسانی چنین وقایعی برای نسل آینده را داریم.

وی لفاظی و تهدیدات رژیم صهیونیستی را به طنزی خنده دار تشبیه کرد و افزود: آمریکا منشاء این تهدیدات است و در جریان مذاکرات می خواهد مردم و دولت جمهوری اسلامی را مقصر جلوه دهد اما نیروهای نظامی ما با برگزاری رزمایش پیامبر اعظم نشان دادند که با کوچکترین حرکت اشتباهی از سوی این رژیم سفاک، پاسخ قاطع و کوبنده خواهند داد.

حجت الاسلام صادقی با اشاره به روز حمل و نقل، با بیان این مطلب که از مسئولین راه و راه سازی، سوالاتی داریم، عنوان کرد: رونق و پیشرفت هر منطقه راه و راه سازی است اما وضعیت جاده های بخش جازموریان وضعیت مناسبی ندارند و این فاجعه بار است بنابراین سوال ما از مسئولین امر این است که تا کی باید این مردم نجیب جازموریان شاهد صحنه های وحشتناک تصادف باشند.

امام جمعه زهکلوت اضافه کرد: آیا حل معضلات راه جازموریان محال است و یا برای رفع این مشکل باید همچنان امیدوار بود؟.

وی تصریح کرد: چطور در همه جا صحبت از پروژه های ملی و اعتبارات است اما برای جازمویان که می تواند به عنوان راه ترانزیتی کرمان، سیستان و بلوچستان و هرمزگان را به هم وصل کند، اما هیچ پروژه ای برای عملیاتی و اجرایی شدن آن تعریف نشده است.

حجت الاسلام صادقی در خاتمه گفت: انتظار می رود متولیان و مسئولین به این مهم توجه کنند تا شاهد تصادفات فاجعه بار در این جاده نباشیم.

کد خبر 1130084

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha