مسئولان به وعده های خود عمل کنند / مردم انتظار دارند تورم لجام‌گسیخته کاهش پیدا کند

امام‌جمعه قم با بیان اینکه مسئولین باید به وعده‌های خود عمل کنندگفت: این ملت چیز زیادی نمی‌خواهد و اگر دنبال نان و ثروت بود فرزندان خود را به جبهه اعزام نمی‌کردند، ملت ایران بسیار بزرگ است و از روحانیت و بازاریان و همه اقشار شهید داده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از  قم ، آیت‌الله سید هاشم حسینی بوشهری در خطبه‌های نماز جمعه امروز که در مصلی قدس برگزار شد، اظهار داشت: گاهی افرادی فردای قیامت کارنامه قطوری دارند و به آن‌ها گفته می‌شود که برخی از اعمال برای نمایش خودت بوده و یک عمل که برای خدا بوده سبب بهشتی شدن انسان می‌شود.

 

وی افزود: موضوع عبادت‌های اجتماعی بسیار مهم است که مواسات مؤمنانه و کمک به نیازمندان باید مورد تأکید باشد، اینکه برخی در اوج ثروت و برخی دیگر بسیار فقیر هستند با یکدیگر نمی‌خورد و در جامعه اسلامی این موضوع نباید وجود داشته باشد.

 

امام‌جمعه قم بیان کرد: مجلس شورای اسلامی قانونی که تصویب می‌کند و دولت لوایحی که به مجلس می‌فرستد و همه ارکان کشور باید از این فرصت استفاده کرده و در راستای کمک به محرومین اهتمام داشته باشند.

 

دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه با اشاره به آثار منفی گناه در زندگی عنوان کرد: گناه سبب می‌شود قلب مؤمنان آزار ببیند، تنها روحانیون و گروهی به‌عنوان امربه‌معروف و نهی از منکر مسئول نیستند بلکه بازاریان و اصناف و همه درزمینهٔ پدیده زشت ناهنجاری و گناه در جامعه مسئول هستند.

 

استاد حوزه علمیه با تأکید بر اینکه یاد حضرت فاطمه(س) را نگه‌داشتن جهاد بسیار بزرگی است، تصریح کرد: از همه ارادتمندان اهل‌بیت(ع) به خاطر پاسداری از شأن و جایگاه اهل‌بیت(ع) به‌خصوص حضرت صدیقه کبری فاطمه زهرا (س) تشکر می‌کنم.

 

عضو مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: هیچ‌کسی حق ندارد به مقام شامخ اهل‌بیت(ع) کوچک‌ترین خدشه‌ای وارد کند و باید شان معصومین(ع) حفظ شود.

 

وی تصریح کرد: ترامپ برای از پا درآوردن ملت ایران تحریم‌های سختی انجام داد ولی به اهداف خود نرسید و جانشین وی گفت همه تحریم‌هایی که انجام دادیم نتیجه عکس داد و ملت ایران قوی‌تر شد.

 

آیت‌الله حسینی بوشهری افزود: دشمن تلاش می‌کند با فشار به مردم سبب براندازی شود و در این زمینه برنامه‌ریزی کرده و با فشار اقتصادی و تحریم به دنبال اهداف شوم خود است.

 

وی با تأکید بر اینکه ملت ایران با استقامت خود سبب حیرت جهانیان شده است، گفت: این ملت تربیت‌شده مکتب حسینی و فاطمی است، مردم کشورمان آسیب‌های زیادی دیده‌اند و دو سال است که موضوع ویروس منحوس کرونا در کنار تنگناهای معیشتی جان مردم را به لب رسانده و باید به ملت ایران جایزه صبر و استقامت داد.

 

حسینی بوشهری گفت: مسئولین باید به وعده‌های خود عمل کنند این ملت چیز زیادی نمی‌خواهد و اگر دنبال نان و ثروت بود فرزندان خود را به جبهه اعزام نمی‌کردند، ملت ایران بسیار بزرگ است و از روحانیت و بازاریان و همه اقشار شهید داده است.

 

دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه با اشاره به اهمیت 9 دی افزود: برخی تصور کردند باارزش‌های مردم می‌توان شوخی کرد ولی مردم ضربه نهایی به دشمن وارد کردند، 9 دی‌ماه روز فراموش‌نشدنی در تاریخ ملت ایران است، ملت ایران در برابر هتاکی‌های دشمن خروشید و در هر کوچه و خیابان و خانه دست در دست یکدیگر با رهبر عزیز انقلاب بیعت کردند و تاریخ ایران اسلامی رنگ دیگری شد.

 

استاد حوزه علمیه با اشاره به بودجه 1401 تصریح کرد: مردم انتظار دارند تورم لجام‌گسیخته کاهش پیدا کند، مشکلات کسب‌وکار و نظام بانکی که مردم را عاصی کرده باید برطرف شود و بودجه سهم استان‌ها پررنگ شود.

 

 

کد خبر 1130136

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha